Gå til innhold
Arkivverket

[#45302] Klevjar og Kopstad i Sande, Vestfold


Gjest Finn Sollien
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Sollien

Brødrene Ole f. 1856 og Karl Andersen f. 1868 Østfjell i Eidskog. Ole var g.m. Bredine Pedersd. f. 1860 Skoger og Karl var g.m. Anette Ovidia Hermansd. f. 1869 Bolum. Ønsker kontakt med etterkommere av Ole og Karl. Mvh. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Håper noen fra lokalområdet kan hjelpe deg med dette. Det finnes en bygdebok for Skoger, men vet ikke om den dekker så langt fram i tid?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Sandeboka (1939) og Skogerboken (1931) er gjeldende litteratur for dette formål. Begge bøkene er mangelfulle, men nyttige da de gir en plattform å orientere seg etter.Ønsker man å orientere seg bakover i tid, er kirkebøkene for Sande tilgjengelig via Digitalpensjonatet (1753-). I tillegg finnes det en egen folketelling 1815, både for Sande og Skoger, men da må man oppsøke Statsarkivet på Kongsberg (SAKO).mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Takk til Gunn og Are. Jeg har brukt FT 1900, lest Sandeboka og brukt kirkeboka så langt den er tilgjengelig. Alt det som da fremkom har jeg i min slektsbase (konas slekt). Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Jeg kjenner til flere etterkommere av Karl og Anette. Hvis du sender en e-post-adresse, kan du få noen navn. Hilsen Tore Bjølgerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.