Gå til innhold
Arkivverket

[#45307] Barbara Marie Olsdtr. f. 1753 gift 10.12.1784 Akersh. Slottsm. Hvem var hun?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

På tampen av fjoråret var jeg heldig å få hjelp med div. slekter i Østlands-regionen, Nagel, Brinchmann og Bech. Jeg prøver derfor nå om det er mulig å finne ut hvem denne Barbro Marie var. Hun giftet seg altså 10.12.1783 i Akershus Slottsmenighet med Ole Bech. LenkeI følge 1801 tellingen var hun 48 år, altså født ca. 1753.Med henvisning til lenke vedr. hennes mann Ole Bech er der oppgitt at han døde 13.09.1828,(Ovenstad) men jeg har ikke funnet hvor han døde. Jeg vet derfor ikke om Barbra Marie Olsdtr. døde før eller etter 1828. Er det mulig å finne ut hvem hun var og hvor hun kom fra? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

All den tid Ole Bech fra 1803 var materialskriver ved Kongsvinger Festning, er det jo en mulighet for at både Ole og Barbara døde på Kongsvinger. Er der noen som har tilgang til kirkebok for Kongsvinger og som kan sjekke om Ole døde der 13.09.1828? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Oppildnet av den gledelige meldingen jeg fikk fra Finn Sollien om at Barbara Maria Olsdtr. ble gravlagt på Kongsvinger 20.11.1810, 57 år og 12 dager gammel, tar jeg sjangsen på å hente denne debatten frem igjen. Er der noen blant Digitalarkivets mange dyktige hjelpere som kan kaste lys over opphavet til Barbara Maria? Hun skal altså være født rundt nov. 1753. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.