Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Piro

[#45322] Årdal slekter (Hæreid/Hestetun)

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Ola Wilkensen Hæreid (f. Årdal 1802+ Årdal 1852) var gårdbruker på Hæreid i Årdal. Han giftet seg i Årdal i 1825 med Malene Endresdatter Hestetun, f. Årdal 1798. Jeg har forgjeves lett etter årstall for når hun døde, og nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke har lykkes. Damen reiste nemlig til Amerika i 1855 ifølge kirkeboken. Det opplyses at datteren Kari f. 1838 14 april 1855 reiste til Amerika sammen med moren. Er det noen som vet noe mer om hvor familien havnet og årstall for når Malene døde?Malene var datter av Endre Olsen Hestetun, f. Årdal 1755. Han var gårdbruker på Hestetun i Årdal. Bygdeboka opplyser at han døde i 1815, men jeg kan ikke finne ham blant døde når jeg leter i kirkebøkene. Noen som vet mer om dette?Tolleiv Olsen Hestetun, var f. omkr. 1685 og døde i Årdal 1740. Han var som jeg skjønner først gårdbruker på Øyri i Årdal og deretter på Hestetun. Han var visstnok ikke fra Årdal. Er det noen som har kunnskap om hans opphav?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.