Gå til innhold
Arkivverket

[#45366] Ola Eilivson S. Kvinge 1790-1881


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Ola Eilivson var gift med Martha Olsdtr. Litland (1783-1823) og hadde 3 barn med henne. Han giftet seg igjen, men med hvem? Vet at de fikk ca. 5 barn. Noen som vet noe om disse?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Ola (1790-1847)var gift 4 ganger 1812 m Marta Olsdtr. Litland (1783-1822)(3 barn) 1823 m Syneva Sjursdtr. Andvik (1798-1839)(3 barn, 2 som vokste opp) 1839 m Ingeborg Jørgensdtr. Nesbø (1805-1846)(2 barn) 1847 m Brita Tolefsdtr. Øvrås (1808-____)(ingen barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei. Mangen takk for oppklaringen, Jostein. Hadde alle barna, men manglet 2 av mødrene. Har du dato for når Ola Eilivson døde? Skiftet etter første konen, Martha, er fra 16.6-3.7-1823. Døde hun i 1822 eller 1823?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Har notert meg at han døde 27.06.1881, (Masfj.b. s.785), der står det og at Marta døde 1822, men desverre inegn dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Jostein.Du sier at Ola dør i 1847 i innlegg 2. I siste innlegg dør han i 1881. 27.6. Finner han ikke død i Masfjorden i 1881. Flyttet han 'vestover' på sine gamle dager? Har 1881 som dødsår fra før, men finner ikke noe på nettet om han. Til opplysning så er han min TT olde far.Mange takk for hjelp til nå.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten

Beklager feilen i inlegg 2, der har jeg nok forvekslet dødsåret, med siste ekteskap. Ola var sønn av Eiliv Andersson Rødland, som var husmann på Kvinge. I 1832 får ei enke kongelig skøyte på Kvinge Bn.5, samme året selger hun bruket til Ola Eilivson og Nils Larsson Toft. De deler bruket mellom seg. Ola får Bn.05 og Nils sitt bruk blir Bn.06*****24.10.1840 tinglyst skjøte fra Ola Eilivson til sonen Ola Olsen og kårbrev fra Ola Olsen til faren og stemora Ingeborg Jørgensdtr. Jeg har og bemerket meg at en ikke finner dødsdatoen i kirkeboka. Så hvor bygdebokforfatteren har fått datoen fra vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei!Tror nok ca.1881 kan vere rette dødsår for Ola Eilivson. Jeg har et slektsoppsettder blantannet barne-barn til Ola- Torkjel Nilson S.Kvinge(1844-1935) er avbildet. Deler av opplysningene her kommer fra familie/notater fra gammelt av. Kan det stemme at Torkjel var gift med sin kusine Ingeborg, datter av Ola Olsen 1816-1875?mvhOttar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.