Gå til innhold
Arkivverket

[#45370] Kähler i 1800-tallet i Bergen


Gjest Ann Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Christensen

Hej Jeg søger mere kendskab til min familie Kähler i Bergen, eventuelt skifter og lignende. Men jeg ved ikke hvordan jeg søger i Norge her fra Danmark. Det drejer sig bl.a. om Herman Kähler født i Tyskland men rejste til Bergen hvor han bosatte sig, blev gift med Johanna Helena Armauer. Jeg ved at Herman døde 22. oktober 1820, og blev gravlagt 28. oktober 1820 formegentlig på Maria kirkegård i Bergen. Jeg ved også at han var købmand og måske bosat 23-22 i Bergen hvis det kan hjælpe. Jeg tror de havde nogle børn ved navn: Johan Konrad Armauer Kähler f. 2. november 1801 i Bergen Helena Margrethe Kähler f. 4. marts 1803 i Bergen samt Eberhardt Gerhard Kähler f. 12. december 1808 i Bergen.Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at finde disse personer evt. med skifter vil jeg være dybt taknemlig.Med venlig hilsen Ann Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Ja, som du ser er det flere raketter fordi jeg må springe til og fra PCen - har noe i ovnen som trenger oppmerksomhet. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Herman Kähler og Johanna Helene Armauer får fire barn i Bergen. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=dp12011668&gardpostnr=55023&personpostnr=161870&merk=161870#ovre>Lenke Lenke Lenke Lenke Her er begravelsen til den førstefødte. Lenke Her er den yngste Lenke Svigerdatteren Lenke og hennes mann LenkeJeg fant ikke familien i Tellingen 1815, men her er dødsfallet til Johanna Helena: Lenke Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christensen

Tak for svar, ja det må være dem. Men kan man finde skifter på dem via nettet?Mange tak for hjælpen, jeg blev meget glad.Kan man også finde noget om hans hustru Johanna Helena Armauer som jeg mener er født i Bergen 9. december 1799?Hilsen med tak for hjælpen.Ann Christensen Bagsværd, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christensen

Til Åse KristiansenTtak for materialet vedr. Kähler, jeg er meget glsd for at få det oplyst.Mange tak Ann Christensen Bagsværd, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Hennes foreldre og 8 søsken med en god del av deres etterkommere er kjent. Oppgi din epostadresse hvis du er interessert.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Christensen

Min e-post er ann@ann-christensen.dk Og jeg vil gerne have hendes forældre og 8 søskende.Tak Ann Christensen Bagsværd, Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.