Gå til innhold
Arkivverket

[#45371] Marie Lovise Rensvik, f. Fladmark


Gjest Kåre J. Flatmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre J. Flatmark

Jeg trenger hjelp i forbindelse med en familietragedie i 1907. Marie Lovise Fladmark er f. 29 12 1883 i Visdal, og er min fars tante. Den 28 10 1906 giftet hun seg med Edvard Rensvik fra Frei. Allerede året etter, den 20.9. 1907 døde Marie i barsel, men i flg. ryktene innen familien fikk Marie og Edvard en datter. I barndommen hadde min bestemor, svigerinne til Marie, en glasskule med et bilde av en liten pike limt i bunnen. Bestmor Gudrun Flatmark fortalte(så vidt jeg husker) at dette skulle være den piken, og hun døde i meget ung alder. Det var bror til Edvard, Lars Rensvik og Gurine, f. Fladmark (forøvrig søster til Marie) som tok seg av barnet til det døde.Edvard sit forhold i saken kjenner jeg ikke noe til. Han døde imidlertid i Bergen i 1918. Det er rykter om at barnet skal hete Astrid. Jeg har søkt i kjente kilder uten å komme noen veg. Jeg håper om noen kan hjelpe meg med opplysninger i denne saken. Jeg har ikke greid å få bekreftet noe av det som er uttalt innen vår familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.