Gå til innhold
Arkivverket

[#45379] Iver Jørgensen Fladmark og h. Gurine - Kristiansund, hva skjedde med dem.


Gjest Kåre J. Flatmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre J. Flatmark

Iver Jørgensen Fladmark er født i Grytten i 1852. Jeg vet han bodde i Kristiansund ved folketellingen i 1900 sammen med ektefelle Gurine. Hun er født ca 1862 og er fra Sunndal. Jeg håper på hjelp til ytterligere opplysninger om ekteparet. Jeg vet ikke hennes pikenavn, når de er gift, eventuell barn og når og hvor de døde. Har søkt i kjente kilder uten å komme noen veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Jeg oppfatter det slik at du vet en del om Iver. I Raumadalsfolket(nye)står det ingen ting om hans gifte, bare at han fikk att.dat.9 okt 1884 for utflytting. Finner ingen Gurine f.1862 i Sunndal ved FT 1865 eller ved søk på FS. Ved FT 1900 står det at Iver er f. i Nesset og da kan vel Sunndal være feil på Gurine også.Kirkebøkene for Kristiansund er brannskadd så der er det ikke lett å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre J. Flatmark

Takk for svar til dere begge. Bjørn - jeg har Raumdalsfolket, og der står det intet. Jeg har konferert med Randi Selnes i saken, og vi har kommet til at det er feil at han er født i Nesset. Jeg har lett slik som du Britt Neergård, og der strander jeg også på at kirkebøkene i Kristiansund er brannskadd - så der står jeg!! Jeg finner heller ingen Gurine fra Sunndal. Jeg har en fullstendig oversikt over alle etterkommere etter Jørgen Iversen Fladmark f. 1816 fram til i dag, men det strander på Iver og hans mulige etterkommere.(Et lite unntak i en annen etterlysning) Derfor er det så viktig å få denne oversikten. Håper på ytterligere hjelp.Takk til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Se Sunndal III s 163. Ole Olsen II og Anne Olsdatter på plassen Hølu u Furu/Negard. De hadde datteren Gurine født 1863.Opplysningene fra 'Meir om befolkninga i Sunndal på 1800-talet' av Knut Sæter 2006 s 234. Så vidt jeg kan se av opplysninger på samme side flytter en tante av Gurine, Gjøri Olsdatter, f 1835 til Kristiansund i 1859. Det kan jo ha en sammenheng.Om det er den rette Gurine vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.