Gå til innhold
Arkivverket

[#45383] Halvorsen og Ritter in Racine, Wisconsin


Gjest Thore Bakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Thore Bakk

Ole Halvorsen født 7/12 1858 i Langesund og konen Thea Johanne Marie Kristiansen f. 24/3 1867 Kristiania (begge baptister) utvandret til USA 29/3 1889 fra Kristiania.De bosatte seg i Mount Pleasant township i Racine, Wisconsin og finnes her i folketellingene frem til og med 1920. De hadde barna Ruth f. februar 1890, John M. f. desember 1893, Annie E. f. mars 1896 og Arthur f. ca. 1903.Ole Halvorsen dør her mellom 1910 og 1920.I tellingen 1930 finner vi Thea og sønnen Arthur boende i Racine county i Racine. På same adresse bor også en Ruth Ritter (40 år) og mannen August Ritter (51 år fra Tyskland) og barna Roy (16År) og Arnold (15 år).Jeg forsøker å finne etterkommere etter Ole og Thea Halvorsen. Dessverre har etterlysninger på slektsforum tilknyttet Racine og andre søk ikke gitt resultat.Er det noen som kan hjelpe meg videre ? mvh Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Datoene:Ruth Halverson 13 Feb 1890 RacineJohn M Halvorsen 06 Dec 1893 RacineAnnie E Halvorsen 29 Mar 1896 Racine Arthur Halverson 06 Jul 1902 Racine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Social Security Death IndexName: Arthur W. HalversonSSN: 708-05-8562Born: 6 Jul 1902Died: 12 Jan 1990State (Year) SSN issued: Railroad Board(Issued Through) (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Takk for hjelpen, Jon.Kan jeg spørre hvor du fant opplysningene om fødselsdatoene?Hva slags ytterligere informasjon kan man vente å få ved å betale?Jeg fant også Arnold og Roy Ritter i 'Social security death index', død henholdsvis 2003 og 1976, som kan være aktuelle kandidater.Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.