Gå til innhold
Arkivverket

[#45385] Mathilde Christiansen, f 1876 -frå ''Trondheim'' til Amerika 1889? -kven var ho?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eit nytt problem er kome frå Amerika, som eg ikkje finn ut av:Mathilde Christiansen, oppgjevi fødd ''nær'' Trondheim 23.11.1875 som dotter av ein Chris Johnson og Anna Amundson, skal ha utvandra til Amerika i 1889. Ho gifte seg første gongen i Grand Forks, ND 28.11.1891 med Christopher Bjørnethun frå Hafslo i Sogn (1861-1894), men flytte sidan til Seattle, WA der ho vart attgift og døydde 31.5.1927.Mathilde hadde minst to nære slektningar i Grand Forks, ND:* Sophie Amundson, fødd i ''Trondheim'' 12.8.1882, skal ha utvandra kring 1914. Ho var gift med ein Olsen, men om dei gifte seg i Noreg eller i Amerika, er uvisst.* Amelia NN, fødd i ''Trondheim'' 16.3.1858 eller 1861, utvandra visstnok i 1883 og gifte seg med svensken Andrew Wall.Eg vil gissa på at Mathilde og Sophie var kusiner (mor hennar Mathilde heitte Amundsen...), medan Amelia kan ha vore ei søster eller ei tante av Mathilde...Eg har søkt i utvandringslistene for Trondheim, men so langt fånyttes. Kanskje er det augi mine som sviktar...? Er det nokon som dreg kjensel på desse namni og som kan hjelpa meg identifisera opphavet til Mathilde Christiansen?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Noen påstår at Amelia var en 'Hanson':Family Data Collection - Individual Recordsabout Alfred WallName: Alfred WallSpouse: Marie FladagerParents: Andrew Wall , Amelia HansonBirth Place: Aneta, NDBirth Date: 1889Marriage Date: 1904Death Date: 1969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ja, dette var en skikkelig nøtt. Om vi så antar at Amelia var en Hansdatter, så reiser det i 1885 en Amalie Hans. (23) fra Trondhjem til Byron, Minnesota. (Amalies første(?) barn Mary var f. i MN i 1887. 1900-census gir mars 1861 som fødsel for Amelie. Jeg er vel kanskje lang ut på viddene her, men den eneste 'kandidaten' jeg kan finne er denne Emelia. : LenkeVar hun så født i mars?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1930 finner jeg i Grand Forks enken Sophia Olsen 48 år - altså f. ca. 1882 Eller kanskje er hun 45 år - det er utydelig - i såfall f. ca. 1885. Hun innvandret 1907. Gift 1. gang som 25 åring. Altså viet omkr. 1907 - eller 1910.Ikke godt å si....Finner ikke i 1910 - 1920.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Jon for nye innlegg!Kjelda for opplysningane mine om Sophie var dotter hennar, fødd i Fargo, ND i 1920, og eg tok einj liten telefon til ho nett no! Ho kunne leggja til følgjande:Mori heitte eigentleg ANNA SOPHIE AMUNDSEN. Ho var fødd i Trondheim 12.8.1882 og skal ha gift seg i DULUTH, MN (dato ukjend) med ALF HARALD MARTINIUS OLSON, fødd i Christiania (dato ukjend). Han døydde i 1929, og Sophie er nok den enkja som du fann i Grand Forks, ND i 1930!Eg finn Alf og Anna S. Olson i Fargo, ND i 1920, og der er Anna oppgjevi å vera 37 år (= f. 1882), og ho utvandra i 1914!Dotteri meinte ganske bestemt at Mathilde og (Anna) Sophie var søskenborn og at Amelia Wall var tanta deira!Kan desse nye opplysningane bidra til å løysa problemet?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hmpf - Linken ble snål:Fra Kristiania 12.04.1910Anne Sofie Amunds. Markuspladsenug syerske kfødt 12.08.1882fra: Hof SolørSkal til N. Dacota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Da har vi to spor som peker mot indre Hedmark.....Arne hadde jo også et forslag i innlegg 3 som pekte i denne retningen......Litt av en nøtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ellis Island sier at Sofie Amundsen er datter av Olivia Christiansen i Solør.Og joda.. hun er jo her sammen med mora i 1900..... Sofie er dobbeltregistrert i 1900-tellinga....Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Då eg no i kveld kom attende til datamaskinen, vart eg skikkeleg imponert! Hjerteleg takk til Jon og Arne for nye oppklarande innlegg!!Etter nærare studium er ogso eg overtydd om at dette må vera rette folki. Amund Hansson og Martha Marie Christiansdotter på Markusplassen i Hof, Solør, er utan tvil besteforeldri til (Anna) Sophie Amundsen i North Dakota, og Milla Amundsdotter kan godt vera Amelia Hanson Wall i Grand Forks, ND.Men kvar passar so Mathilde Christiansen inn? Mori er oppgjevi som Anna Amundsen, men Amund og Martha Markusplassen hadde ikkje noki dotter med dette namnet. Kan det kanskje vera ALETTE Amundsdotter som er mor til Mathilde??Det er dårleg med kyrkjebøker frå Hof i Solør på Digitalarkivet, so eg vil freista eit nytt tema som går direkte på Markusplassen i Hof, so får me sjå korleis det går...!Nok ein gong ein kjempestor takk so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk, Jon, for siste innlegget ditt!Eg har no funne att Mathilde i FT1900 i Grand Forks, ND:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~BUNTHUN, Matilda Nov. 1873 (but 25 years!) Nor Nor Nor Wd boarding house operator - em. 1888BUNTHUN, Burt Apr. 1892 ND Nor Nor sonBUNTHUN, Cora July 1894 ND Nor Nor dauAMMENSON, Mary May 1851 Nor Nor Nor MOTHER Wd (1 child/living) - em. 1888~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Og same huslyden i 1910:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~MARTINSON, Mathilda 35 Nor Nor Nor div. - em. 1887BJORNTUN, Bertinius 18 ND Nor Nor sonBJORNTUN, Cora 16 ND Nor Nor dauAMUNDSON, Mary 59 Nor Nor Nor wd. mother! - em. 1887~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Dette syner oss at morsnamnet til Mathilde har vore feil heile tidi, og no finn eg Mathilde hjå FamilySearch:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Mathilde Christiansdotter, døypt i Hof, Hedmark 4.2.1875 som (uekte?) dotter av Christian Torstenson og Maria Amundsdotter.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Same kjelde har òg fleire innførsler frå Noreg som syner at faren Christian Torstenson var fødd på Vesternes i Hof 21.7.1846, medan Maria Amundsdotter MARKUSPLASSEN var fødd i Hof i 1848.Etter dette er problemet faktisk løyst med unntak av følgjande detaljar:* Stadfesting av fødselsdato til Mathilde i Hof?* Utvandringsåret til Mathilde og (båe?) foreldri?* Yrkestitlar til foreldri - og, var dei gifte? i so fall, kvar budde dei?Eg takkar igjen for kjempefin innsats!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Jon og Arne for nye innlegg.Eg tolkar utvandringi slik at dei må ha butt ei tid i Christiania før dei utvandra i 1887, og det kan vel sjå ut som mori Maria var ugift...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.