Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Odd Brede

[#45392] Kari Larsdtr Sogge f.1785 , Grytten g. 14.1.1813 m. Arne Olsen Weblungsnes

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Kari Larsdatter Sogge født 1785 i Grytten ble 14.1.1813 gift i Grytten med Arne Olsen Weblungsnes (sønn av Ole Olsen Næsset 1750-1821 og Sigrid Arnesdatter 1761-).Kjenner noen opphavet til Kari Larsdatter og eventuelt også opphavet til Arne sine foreldre?Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

For ordens skyld - her er Arne og foreldrene i Grytten i 1801 LenkeOdd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Raumadalsfolket 2.utg. s 369: Ole Olsen Næsset, f. 1750,d 1821, 71 år gammel. Skyssaffer og husm. 1g m Brith Olsdtr. f. 1759, d 1789 på barselseng. 2g 15.4.1790 i Grytten kirke m Sigrid Arnesdtr, Næsset, f 1761. (Mulig stamtavle, Dale IV,3c) 1 barn i første ekteskap, 5 i annet ekteskap. Bl.a. 2b Arne Olsen Weblungsnes f 10.6.1790.Raumadalsfolket ligger på nett så du finner dette også der. Der vil du også finne Dale IV. Jeg ser der s 86: 3c Sigrid Arnesdtr Dahle, f 1757. Mulig g m Ole Olsen Weblungsnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Tusen takk til Osvald - jeg har nok vært innom her tidligere. Men jeg finner fortsatt intet om Kari Larsdatter Sogge.Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Britt Iren Neergård

Kari Larsdatter Sogge blir konfirmert i 1798. Om en antar at dette er den samme som gifter seg i 1813 og at hun er ca 15 år ved konfirmasjon skulle denne Karen Larsdatter f. 1783(uægte) være aktuell, midt på siden, Lars Olsen Stiving og Ane Knudsdatter…. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2266&idx_id=2266&uid=ny&idx_side=-111>Lenke Kari Larsdatter 1801? Lenke (Husbondsfolket Lars og Sigri er begge f. på Setnes)Kari Larsdatter og Arne Olsen Weblungsnes får sønnen Ole 12 nov 1812 og fadderne er: Erik Hansen Setnes(f. Frisvold) og quinde(2g.1801), Erik ibid, Sønnøve ibid, Inger Anna Kolfloth, Peder Andersen Weblungsnes(sønn av Ane og Anders Pedersen- se senere) Ved FT 1801 på Setnes finnes også Synnøw.Da Kari og Arne gifter seg i 1813 er sponsorene Roe Roesen Setnesreiten og Erik Hansen Setnes. Her ved FT 1801 finnes både Roe Roesen og Erik Hansen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Det ser ut til at dette kan være den Kari jeg søker, men som du sier - sikker kan man ikke være.Tusen takk for hjelpen - håper man kan finne en endelig bekreftelse.Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.