Gå til innhold
Arkivverket

[#45400] Ansten i Furnes


Gjest Thor Bøhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Bøhmer

Navnet Ansten er et hyppig forekommende navn i Furnes. Jeg har flere Ansten/Anstensen/Anstensdatter som det er vanskelig å plassere. Det er ikke sikkert at alle er fra Furnes, men at de har kommet til Furnes for å tjene - kanskje hos slektninger og blitt der. Nå leter jeg etter opphavet til Simen Anstensen født ca 1750. Han bodde på Liereie. På Nabogården finner jeg Jens Anstensen f 1759 på Tåssåsen. Disse to kan være brødre, men Simen finnes ikke født i Furnes/Vang på tross av iherdig leting av flere. Derfor legges dette ut som et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

I og med at jeg samler navn for Furnes - og Furnes må sees i sammenheng med Vang, så er jeg også interessert i slektsforbindelser i Furnes som går på Ansten. Selvsagt har jeg allerede mange, men langt fra noe dekkende - og det blir det kanskje aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.