Gå til innhold
Arkivverket

[#45408] Hynaas i Vestfold


Gjest Bjørg Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Myhre

Hei. For en lang stund tilbake(inlegg nr. 13976) omtalte jeg Valbom . En Hans Stensrud f. 1804, Modum bruker navnet Valbom til etternavn litt sporadisk. Nå har jeg oppdaget at også broren Lars Christoffersen f. 1816 bruker navnet Valbom til etternavn. Lars gifter seg og bosetter seg på gården Hynaas og i bygdeboka brukes Walbom. Faren til brødrene var Christoffer Hansen Stensrud f. 1772. Jeg tror kanskje han kom fra Danmark, men jeg finner ingen smmenheng med etternavnet Valbom, er det sjanse å finne det et sted i f.eks i Danmark?Hvordan? MVH BJØRG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

I utenlandstelefonkatalogen er det 84 personer med etternavnet Walbom i Danmark. Dette tilsier vel at det er noen gård(er) med dette navnet. Enirokartsøk ga ikke noe resultat, men det trengs kanskje noe mere detaljert over Danmark.Finnes vel flere kartmuligheter over Danmark. Ved å søke på Walbom får du også mange treff på navnet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.