Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anita Berget

[#45409] Hjelp til tyding av kirkebok

Recommended Posts

Gjest Anita Berget

Hei! Trenger hjelp til tyding av kirkebok. Lenkeløpenummer 56, pkt 12 og 13, angående forrige ekteskap.På forhånd takk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Hei;lenka fungerer ikke. Du må bruke den permanente sidelenka som du finner ved å velge 'bildeinformasjon' når du blar i kirkebøkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Hei. Prøver på nytt med denne lenken: LenkeSamme side og løpenummerPå forhånd takk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Trenger også hjelp til tyding av denne LenkeUnder punkt ni klarer jeg å telle 5 forskjellige navn, kan det stemme? Jeg klarer ikke å tyde alle de fem navnene. Kan noen hjelpe meg?På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Håkon Christiansen

Anita: den foregående linken gir oss nok feil side, og vedr. den nye linken har du glemt å oppgi fødselsnummer, så vi vet ikke hvem det dreier seg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Beklager.. Jeg er helt på viddene i dag...Går vel sånn når man har det litt for travelt....1.Lenke Løpenr: 56, pkt 12 og 132.løpenr. 71Håper det ble riktig denne gangen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Kvindekjønn på nr.2...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Kgl skilsmissebevilgning av 15.mai 1916 for hustruen.1ste ægteskap opløst ved skilsmisse - p.gr.af desertio malitiosa.Dette siste vert forklart som 'ondsinnet rømning' i mitt leksikon - at den eine ektefellen har halde seg borte frå samlivet (lova krev i to år) mot den andre sin vilje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Nyløkken

Ang faddere i nr 2: Hustr. Oline Johannesen, Pigen Bergitte Jahnsen, Kjerketjener Severin Johannesen, Skomager Eilert M. Helberg, Visergut Christian Lind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Fadderane les eg til Hstr Oline Johannesen, Pigen Bergitte Jahnsen, kirketjener Severin Johannesen, skomager Eilert M Helberg, Visergut Christian Lind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Her kommer en ny Lenke løpenummer 32, pkt.9 og 11På forhånd takk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Benn Johan Rislaa

Punkt 9.: Kontorist Laurits August Hansen og Handelsmand Olaus Haraldsen. Punkt 11.: 21/6, 28/6, 5/7 (lysningsdatoene)Mvh Benn Johan Rislaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Berget

Takk for hjelpen, hva med pkt.14?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Benn Johan Rislaa

For meg ser det ut som det står: Han er vaccineret og luthersk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Mathisen

Jeg synes det står 'Vaksineret og luthersk', altså vaksineret med ks, ikke cc, men det kan også leses som 'vaccsineret', altså med ccs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.