Gå til innhold
Arkivverket

[#45418] Konfirmasjon - Hvilke kirkebøker


Gjest Jarl Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl Johansen

Hei.Mine besteforeldre står oppført da de giftet seg at de ble konfirmert i V.Moland Lenke Nederst på siden,Jørgen Bernhard Johansen og Thora Vilhelmine Jørgensen.Det jeg lurer på er hvilken kirkebok skal jeg lete i, finner ingen arkivmateriale på mikrofilmkort som dekker dette tidsrommet med konfirmasjoner.Jeg klarer ikke helt å tyde fødestedet i Lillesand til Thora, noen som kan hjelpe?M.v.H. Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Stedet er 'Vestreg[a]t[e]'.Så vidt jeg forstår oversikten over arkivmateriale på mikrofilmkort Lenke, er det ikke mikrofilmet ministerialbøker for Vestre Moland lenger enn til 1899, og da betyr nok det at senere bøker ennå ikke er avlevert til arkivet. Klokkerbøkene er jo mikrofilmet fram til 1929, men der er ikke konfirmerte med, så kanskje ble konfirmantene ført i egen bok som ennå ikke er avlevert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Det er ikke vanlig, men forekommer at kirken sitter på 100 år gamle kirkebøker som fremdeles er i bruk. Så da må du be prestekontoret om en kopi av den relevante siden. Det pleier å gå greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Johansen

Hei.Tusen takk for svarene, jeg får bare undersøke med kirkekontorene om hvor kirkebøkene befinner seg.Takk også for at dere fant ut av fødeadressen i Lillesand.M.v.H. Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.