Gå til innhold
Arkivverket

[#45423] Oppslag i 'Slekten Figenschau' 1987


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Dersom noen har boken 'Slekten Figenschau' av Hulda Figenschau fra 1987, så ønsker jeg opplyst hva som står om Hegelund-slekten i boken, spesielt relatert til debatt Lenke . Boken kom ut på Gjøvik Forlag AS.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Schei

Jeg har den boken du etterlyser, men her er ikke noen nye opplysninger utover det som er nevnt i første innlegg i den debatten du henviser til.Siterer: B1:MIKKEL CHRISTENSEN HEGGELUNDf.ca. 1600 Ebeltoft, Jylland. Borger i Ebeltoft. Prest først i Ebeltoft, senere i Trondheim ? * (gift)3 barn: C1 - C3 C1: SØREN MIKKELSEN HEGGELUND F. 1625 Ebeltoft, død 7/8 1691 Bergen. Bosatt i Nordland? * 1663 Karen Hansdatter i Trondheim.Det er ikke nevnt noe om etterslekt av sistnevnte.Boken har en lang kildeliste bakerst, men har ingen henvisninger til hvilke kilder som hører til hvilke opplysninger.Jeg har ikke gått gjennom alle innleggene i debatten nå. Men har du konkrete spørsmål kan jeg slå opp. Boken omhandler etterkommere etter Christen (Sørensen) Heggelund 15.. - 1600 over ca 46 sider i tillegg til henvisninger til flere sider der Hegglund har giftet seg med Figenschou, og det er ikke sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Hege,nei det er jo hvis kilden til opplysningen om Michel Christensen Hegelund er mulig å finne, men det høres problematisk ut. Finner du noe av interesse og som er nytt, eller kildehenvininger, så kan du jo legge det inn i hoveddebatten.Igjen tusen takk!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.