Gå til innhold
Arkivverket

[#45426] Alex Brekke født/Born 10/2-1911 i North Dakota USA søker opphav/Ancestors


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Alex Brekke ble født10/2-1911 i North Dakota USA søker opphav.Noen som kan hjelpe meg?Alex Brekke was born february,2,1911 in the State of North Dakota.Can somebody help me to trace his ancestors?My e- mail : jafjohan@start.nomvhSincerely Yours'Mr. Jan F. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Var han f. 10. febr. eller 2. febr? Her er en Arne Brekke f. 9. februar, men han var trolig f. i SD og var på et barnehjem der i 1920. Name: Arne J. BrekkeSSN: 052-16-6057Last Residence: 703 (U.S. Consulate) Oslo, NorwayBorn: 9 Feb 1911Died: 19 May 1991State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Reknar med at navnet Brekke er av norsk opphav? Har du nokon formeining om kvar i Noreg foreldra til Alex kom frå?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Navnet er Alex f.10/2-1911 i North Dakota USA. Foreldrene er Berndorf? Brekke? og Louise f. Ludvigsen.De emigrerte til USA og Berndorf Brekke døde i Norgre 29 år gml etter at de dro tilbake til Norge , troligvis Bergen.Alex Brekke er ød og begravet i Bergen Kommune men jeg vet ikke når. Antagelig mellom 1970-2000.Navnet Brekke kommer fra Evanger i Hordaland, noen som har den bygdeboken? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg hadde feil fornavn på far til Alex. Riktige navn på foeldrene er : Adolf Askildsen Brække og Lovise Johanne f.LudviksenHer er Emigrasjonen i 1906 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=58126&merk=58126#ovre>LenkeHer reiser de begge to i 1910 LenkeDette er slektninger av vår familie og jeg vil svært gjerne finne foreldrene til Lovise Johanne f. Ludviksen. Jeg har funnet Adolf Bernhard Brække her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Finner dem ikke på Ancestry.com,Ellis Island eller falilysearch. Noen som er flinkerre enn meg til å søke? De reiste jo fra Bergen og 'over there' i 1910- se lenken i innlegg (7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Æ blei som oftast til A på amerikansk.First Name: Adolf Last Name: Brakke Ethnicity: Norway - Scandinavian Last Place of Residence: Hettinger, ND, USA Date of Arrival: Apr 02, 1910 Age at Arrival: 23 Gender: M Marital Status: M Ship of Travel: Campania Port of Departure: Liverpool, England Manifest Line Number: 0018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Æ blei som oftast til A på amerikansk.First Name: Adolf Last Name: Brakke Ethnicity: Norway - Scandinavian Last Place of Residence: Hettinger, ND, USA Date of Arrival: Apr 02, 1910 Age at Arrival: 23 Gender: M Marital Status: M Ship of Travel: Campania Port of Departure: Liverpool, England Manifest Line Number: 0018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Heisann!Har funne giftarmålet mellom Adolf Bernhard Askildsen Brække og Lovise Johanna Mondsdtr Gjeldsvik på scanna kyrkjebøker under Arna i Haus. Dei gifta seg 20/11-1909.Far til Adolf er skredder Askild Andersen Brække, far til Lovise er matros Mons Ludvigsen Gjeldsvik.I scanna kyrkjebøker for Myking i Lindås, finn eg Lovisa Johanna fødd 11. april 1888, døypt 13. mai same år. Foreldra er matros Mons Ludvigsen og Oline Eriksdatter. Dei bur på Gjelsvik, men i merknadsfeltet står det at barnet er fødd på Søndre Kvinge(?).I 1900-teljinga for Bergen bur Lovise ilag med mor Oline og syster Engeline. Faren, som då er fyrbøtar, er mellombels i Kristiansund.(Hugsa ikkje korleis eg legg lenker, difor all denne skrivinga. Du kan gå inn å sjekke alle opplysningane sjølv og finne forlovarar og fadrar m.m? Alt ligg på på Digitalarkivet)Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Hei igjen!Her er nok fyrste gongen Adolf Bernhard reiste over til 'Junaiten'?First Name: Adolf Bernhard Last Name: Brakke Ethnicity: Norway, Scandinavian Last Place of Residence: Arue Date of Arrival: Jul 08, 1906 Age at Arrival: 20y Gender: M Marital Status: S Ship of Travel: Celtic Port of Departure: Liverpool Manifest Line Number: 0019Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her reiser Ekteparet Adolf og Louise Brakke i 1910.Hvor i North Dakota reiste de til?Jeg klarer ikke tyde stedets navn.det er nok der Alex Brække(Brakke) er døpt

bilete1957.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg skulle vel ikke skrevet 'county' i mitt innlegg. Jeg ser nå at det også finnes en by med navn Hettinger i ADAMS county, ND, så da blir det jo litt usikkert hvor de skulle.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.