Gå til innhold
Arkivverket

[#45434] Hildur Mathilde f.24./10-1910 Askøy Hordaland hvor kommer foreldrene fra (Lenke)


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hildur Mathilde f.24/10-1910 på Askøy nr.65 døpte med foreldre Johan Martin Mariussen og Emilia f.Aanensen.Hvor kommer disse foreldrene fra?Hvor ble de født og evt.gift? Dette er folk fra min egen familie.Står helt fast. Vedlegger Lenke Håper noen kan hjelpe meg. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Finner bare ei Emilie Aanensen FT 1900,men hun er født i 1890,så da er det vel ikke henne. Om det da ikke er skrevet feil fødselsår et sted LenkeAnita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Ja,det er samme familie. Og fødselsårettil Johan Martin passer veldig godt inn i denne søskenflokken.Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hvordan kommer dere fram til at han heter Haldorsen? Han var jo gift med Emilie f. aanensen in 1910!Skibstømmermand.Dette forstår jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Marius Haldorsen med sin mor, enka Berthe Knudsdatter, og søsken på Kleppestø i Askøy i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=109&filnamn=f61247&gardpostnr=134&personpostnr=1884&merk=1884#ovre>Lenke. Her har vi ekteskapet til Berthe Knudsdatter og Haldor Johannesen i Askøy i 1854 Lenke. Haldor var da enkemann, og det er vel kanskje han som første gang var gift med Synneve Davidsdatter Erdal i 1839 Lenke.Haldor Johannesen døde i 1864, 60 år gammel. Han var født på Remme Lenke. Da er vel dette dåpen til Haldor Lenke. Og her er konfirmasjonen i Hamre i 1820 Lenke. Men her står moren som Ingeborg Johnsdatter, men ved konfirmasjonen til Haldors søsken Mikkel og Marta, står hun som Ingeborg Mikkelsdatter Lenke og LenkeFinner ingen Johannes Haldorsen og Ingeborg Mikkelsdatter gift i Hamre. Derimot finner jeg et par som giftet seg i Hosanger i juni 1804, men det kan jo være et skudd i blinde… Lenke. Finner ingen barn døpt eller konfirmert i Hamre mellom 1750 og 1815. Kanskje Johannes og Ingeborg var innflyttere til Hamre? Den Johannes som giftet seg i Hosanger i 1804 var tjenestedreng på Fladequal i 1801 Lenke. Han var da 35 år gammel og ugift. Her er dåpen til Johannes Haldorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Han heter vel Johan Martin Mariusen. Faren heter Marius Haldorsen - det gir patronymikon / farsnavn Mariusen på sønnen Johan Martin. Det må vel bli slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Endelig! Her er Vielsen til Johan Martin Mariussen den 13/5-1906 på Askøy. Jeg antar Brudens fødested Gravdal enten lå under Laksevåg eller Askøy i 1882? Så han tok navnet Haldorsen senere?Lenke mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

jeg skriver i innlegg 10 at jeg ikke finner noen barn døpt i Hamre mellom 1750 og 1815. Da mener jeg med navnet Johannes Haldorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ved vielsen ser jeg at brudgommen er oppført med Kleppestø som fødested og fødselsåret 1884. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=196&filnamn=LAKSEVI&gardpostnr=645&merk=645#ovre>Lenke og far er Marius Haldorsen. Da må vel det stemme med konfirmasjonen jeg fant. Bruden har dessuten dobbeltnavn – Nilske Emilie Aanesen, datter av kjøpmann Nils Aanesen. Fant konfirmasjonen til Nilske Emilie i Laksevåg, 25.4.1897. Hun ble født 13.7.1882, døpt 6.8.1882, Gravdal. Foreldrenes navn er neste uleselig, men det står Nils Aanensen/Aanesen på faren. Det er kanskje Nils Andreas Aanensen som jeg har funnet død her, i 1929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk. Til opplysning ble Hildur Mathilde Mariussen/Haldorsen f.24/10-1910, gift med Alex Brekke, hvor er ukjent LenkeTakk for super hjelp!mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Har for litt siden letet etter forfedre til Aane(n)sen-slektninger som bor i Bergensområdet.I f.tell. for Askvold, S.og Fj.1865 finner jeg under etternavnet Aanesen - sønnen Nils 17 år. Jeg vet at denne familien senere flyttet til Laksevåg. Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Denne Nils Aanensen som jeg fant i Askvold,Askvold prestegard, er født i Finås. Alderen stemmer med at han kan være født i 1849. Om Finås lå i Bømlo eller Sveio kommune dengang vet jeg ikke. Han kan være døpt Nils Andreas selv om han bare er kalt Nils i f.t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Intressant - er5 dette din slekt også? Min e-post er jafjohan@start.no jeg kan sende deg filer og evt gedcom om du er intressert senere og vi kan utveksle ytterligere info mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Hagen

Nils Andreas Aanensen var gift 1.gang med Hansine Martine Hansdtr.(g.29/10-1871) og det er vel hun som er oppført som mor ved Nilske Emilie sin konf. (15) I f.tell. for Askøy i 1875 finner jeg Nils Andreas ARNESEN (feiltolket for Aanensen ?) g. m. Hansine Martine Hansen. Han var da møller i Gravdals mølle noe som stemmer med opplysn. jeg har fra tidligere. Lars Aanensen (Aanonsen -bror til Nils) ble også gift i Askøy med en Marthe Mikelsdtr.Jeg mener hun var fra Askvold. Mvh Gunn Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk ! Om noen finner ut noe mer om denne Nils Andreas Aanensen(Ånensen) foreldre,fødested osv er jeg takknemlig mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.