Gå til innhold
Arkivverket

[#45435] Amund Fredriksen og Inger Maria Eriksdtr, fikk barn på Eiker, hvorfra


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Trenger litt hjelp med dette paret her jeg. Her har jeg funnet dåpen til sønnen deres Fredrik no 116 LenkeFredrik blir gift 14.10.1846 i Domkirken,oslo med Anne Marie Olsdtr, de flytter senere til Drammen.(noen som kan hjelpe meg å tyde fadderene også).Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor de gifter seg, og om de får flere barn. Jeg har ikke klart å finne noe om dem på Eiker. Alt av opplysninger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kan dette være din Inger MariaIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 INGER MARIA ERIKSEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 21 SEP 1794 Norderhov, Buskerud, NorwayParents: Father: ERICH RAGSTAD Family Mother: MARTHA RASMUSDR Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en Amund dpt. 31/1 1779 Skoger i VE. Foreldre Friderich Borgersen og Christine Amundsdt.Faddere: Ane Olsdt. Gri..., Xstine Fridericksdt. Fossk.?, Nils Simensen Gri..., Xstoffer Pedersen Fosslet? eie, Tomas Tomasen Ag....Desverre så klarte jeg ikke gårdsnavna. Legg merke til Xstine Friderichsdt. for hun kan jo være en søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lysningen til Fredrik Amundsen i Oslo Domkrk. ca. midt på høyre side. LenkeAng. fadderne i midt forrige innlegg. Det er Fredriks faddere og ikke Amunds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Her var det mye nytt og spennende.Kristine Fredriksdtr som er nevnt som fadder i 1818 er nok muligens en halvsøster av Amund. Hun er datter av Fredrik Borgersen og Johanne Andersdtr, detter paret gifter seg i 1800på Eiker. Han er gift 2 gang.Fredrik Borgersen Knive og Christine Amundsdtr Leppestad gifter seg i Sande i 1776Knive vet jeg er gårder på Eiker og i Skoger.Den Fredrik Borgersen kan muligens være indentisk med en Fredrik født på Eiker i fa 1754 , bllir konf i 1770. sønn av Borger Hansen Hals og Helene Fredriksdtr Hedenstad (det er høyst usikkert om det er samme person det er snakk om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Det står ikke så mye mer nyttig i kirkeboken ved vielsen. Han er bosatt på Fossesholmeie, hun tjener på Nesthorne.Ved dåpen i 1818 bor de på Stemning,Fossesholmeie. Fadderne er fra Grina (naboplassen),Fossesholm(eie) og Akereie.På mitt eksemplar av folketellingen for 1801 har jeg oppført Friderich Børgersen som husmann på Stemning. Han er gift for 2. gang og har kalt sin datter Christine så Berits innlegg nr. 4 virker meget sannsynlig. mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.