Gå til innhold
Arkivverket

[#45444] VEFSN: Elen Hansdatter og Johannes Michelsen


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Johannes Michelsen ble født 1773 (trolig Lindseth, Vefsn) og døpt 5. des 1773 i Vefsn og døde 1833. Johannes giftet seg med Elen Hansdatter født ca 1776. FT1801: LenkeJohannes var sønn av Michel Ingebrigtsen (1732-1818) og Marit Nilsdatter (1722-1789) på Linseth.Barn: Hans Mathias f 1801, Gabriel Michael f 1803 d 1894, Erich f 1806, Mathias f 1809, Berit (Maria) f 1811, Jacob f 1814, Jacob Mathias f 1816, Marith Anna (Marianna) f 1819Hvem var foreldre til Elen Hansdatter?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Hei... Har prøvd å kontaktet deg via mail, men mulig du har byttet? Kan du se tråd 43749?Med vennlig Hilsen Jan Egil Larsen Melhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Ellingsen

Hei.Så du har ute etterlysning om Elen Hansdtr. Vefsen. Hun er min 3 tipp ,men mangler videre jeg også.Så jeg lurte på om du har fått mere opplysning.Her er min mail adr.toril.slekt@epost.noHilsen Toril Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Gabriel.Da har du vel noe om Hans Mathias og hans etterkommere som du kan dele med meg?Har du noe på Johannes Michelsens aner?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Ellingsen

Hans Matthias ble gift i Vefsen den 18.09.1825 med Elen Johanne Ingbrigtsdtr. Barn: Johanne Nikoline.f1798.Har ikke noe mer på Johannes. Har mere på Johanne. Har du noe om Gabriel? Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Johannes har jeg noe på, men det er usikkert. Gabriel og etterslekt har jeg mer på.Sender deg mail senere. Har ikke slektsdatabasen tilgjengelig på jobb ;-)- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvard Lundestad

I 1794 er det skifte på Horvnes i Alstahaug etter Jørgen Hansen. Søstera Ellen Hansdatter er da oppgitt å tjene på Straum i Vefsn. Andre søsken er Jakob Hansen 19 år. Han tjente på Lovunden. Jens Hansen 17 år tjente på Hjartland. Ingeborg Hansdatter 25 år tjente på Lovunden. Mora var Anna Jensdatter. Dette kan være et spor etter opphavet til Ellen Hansdatter.Halvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Halvard.Det er som du sier, et mulig spor.Ved skifte etter moren i 1789, er han oppgitt å være i tjeneste hos en Jacob Pedersen, Tjøtta. Så denne Elen Hansdatter kunne også være fra Tjøtta området, men fant ingen i skiftene som skulle passe. - Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I skifter 'Indre Leirfjord 1686-1780' ved Svein Edvardsen so jeg fikk lånt i dag, finner jeg et skifte på Breiland.Breiland 1777, skifte etter Hans Johansen:Synneve Andersdatter ektefelleAnders Hansen, sønn 19 årElias Hansen, sønn 15 årHans Hansen, sønn 6 årChristiana Hansdatter, datter 13 årKaren Hansdatter, datter 11 årMaren Hansdatter, datter 3 årElen Hansdatter, datter 1 årDenne Elen Hansdatter er er god kandidat, da hun er i 'riktig alder'.Denne Elen er også nevnt i skiftet på Breiland i 1777 etter farfaren Johan Jørgensen, og etter broren Anders Hansen i 1778.Er det noen som vet hvor det ble av denne Elen Hansdatter? Noen som kan bekrefte eller avkrefte at dette Elen kan være den som ble gift med Johannes Michelsen?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.