Gå til innhold
Arkivverket

[#45462] Oldefar reiste til Amerika 1902, hvor tok han veien ?


Gjest Randi Raaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Raaen

Min oldefar Sigurd Larsen f.1875 i Drammen. Ankom New York 8.sept. 1902 (Ellis Island) reiste med båten Oscar II fra Christiania. Har ikke klart å finne hvor han reiste videre, hva skjedde ? Gift ? Død når ? Evnt. etterkommere. Takknemlig for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1920-census, Portland, Multnomah, Oregon, 181 Russel Street. Sigurd Larson, 44, ugift, 'boarder', f. i Norge, imm. 1902, 'Helper, Lumber Co.'Han bor sammen med Sofus Larsen, 33, f. i Norge.I 1930 finner jeg Sofus bosatt i Westpoint, Clatsop, Oregon. Imm. 1903. Ug. Jobber på et sagbruk som tømmerstabler.Sigurd f. 10. nov. 1875?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det hadde vært lettere om du hadde skrevet fødselsdato med en gang.Har nå funnet han født i Bragenes 10. nov. 1875 - viet i Bakke, Eiker 1897.Finner han i 1918 i Prescott, Colombia, Oregon.Ansatt i Beavers Lumber co.Han er 'Car loading contractor'Han oppgir da som nærmeste slektning, Sofus Larsen på samme adresse.En bror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Mulig at Sofus ble gift. Fra Oreg. Death Index: Name: Larsen, SofusCounty: MultnomahDeath Date: 08 D 1960Certificate: 16103Spouse: Hittie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Sofus Larsen sies i 1919 å være født i Drammen14 juni 1886. Han er ugift og jobber med tømmer i Oregon.Jeg ser av kirkeboka for Bragernes at han er en bror av Sigurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Raaen

Takk til Arne og Jon. Ukjent for meg om han hadde en bror, men det er jo mulig at det stemmer. Det at han er født i Bragernes og viet i Bakke stemmer. Hilsen fra Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

U.S. Veterans Cemeteries, ca.1800-2006about Sofus LarsenName: Sofus LarsenService Info.: PVT US ARMY AIR CORPS WORLD WAR IBirth Date: 14 Jun 1886Death Date: 8 Dec 1960Service Start Date: 2 Jun 1918Service End Date: 18 Dec 1918Interment Date: 14 Dec 1960Cemetery: Willamette National CemeteryCemetery Address: 11800 SE MT. Scott BoulevardPortland, OR 97266Buried At: Section G Site 5831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1920 bor Sigurd og Sofus sammen som ugifte leieboere i Portland.Sigurd sies å ha innvandret 1902, mens Sofus sies å ha innvandret i 1889, altså som liten guttunge. Er dette riktig?Dro foreldrene til Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Raaen

Hei igjen Jon. Jeg vet ikke om Sigurds foreldre dro til Amerika. Men hvis Sofus er Sigurds bror og innvandret i 1889, kan han jo ikke ha reist alene ? Dette vet jeg ikke noe om. Men takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.