Gå til innhold
Arkivverket

[#45465] Oscar Ludvig Andersen, fødd Christiania(?) 1888 - utvandra 1907 - kven var han?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Skipslistene over Christiania for året 1907 syner m.a. denne personen:~~~~~~~~~~~~~~~~~~194286 Oslo 1907 26.06.1907 29.06.1907 Oscar Ludvig Anders. m ug lagerarb. 13.07.88 Schweigaardsgd. 52 II Minnesota Prp~~~~~~~~~~~~~~~~~~Er nokon i stand til å identifisera denne personen og kvar han eigentleg kom ifrå? Kjelder i Amerika meiner han var frå sjølve Christiania...Kven var foreldri hans?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til deg, Lillian, for kjappe og gode svar, som faktisk gjev meg svar på alle mine spørsmål om denne ætti! Eg er imponert!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Den er grei Lars, men hadde funnet denne også. Det er Andreas Åsebyn som står som far og her står det riktignok at hun dro fra Sverige i 1871 - i Vielsen atår det 1879!! Den andre født samme sted med samme navn reiste først i 1884 så jeg tror ikke på den:Post 823877Andreasdotter, Christina Piga (ogift kvinna)f. 2/5 1854 i Sillerud, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 17/11 1871 från Åsebyn, Sillerud, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 699Emibas emigrationsakt: Sillerud S 1871 047Kan se på Husförhör etterpå om du ønsker for å få det bekreftet!!Har også Microkort for Fet når faren er født om du vil ha det?Du bestemmer hvor mye du trenger!!Du har kanskje egentlig fått svar på det du var ute etter - ser slik ut JA når jeg leser litt bedre!! SMIL:Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.