Gå til innhold
Arkivverket

[#45491] Markestad i Vestre Toten


Gjest Olaug Dreyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Dreyer

Er det noen som kan hjelpe meg med etterkommere til Peder Kristiansen Markesstad, død antagelig 1793, skiftet var 11. aug 1793.Jeg veit om en datter, Ingeborg, gift med Cornelius Larsen i Drammen, og jeg antar at han som var 'huusbond' på Markestad ved FT 1801, Kristian Pedersen, var hans sønn. Men jeg skulle så gjerne vite om han hadde flere barn, helst fra første ekteskap.Hans første kone, Johanne Sørensdatter Malterud, døde i 1767 eller 1768.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Har du forsøkt å lete i kirkebøkene for Toten. Avskrift finnes på www.slektshistorielaget.no ,se under kilder, Østre/Vestre Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Hei,Geir. Joda, jeg har forsøkt både der og i kirkebøker på Riksarkivet, men har ikke funnet noe, så håpet mitt var at noen hadde spesifikt arbeidet med Markestadslekter. Takk likevel for at du ville gi meg et ellers meget godt tips. Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.