Gå til innhold
Arkivverket

[#45506] Kom Jenny Emanuelsdotter f 2.2 1871 till Glemminge(Glemmen) från Sverige 1892?


Gjest Anders Stallgårdh
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Stallgårdh

Hej! Känner någon till om Jenny Emanuelsdotter f. 2.2 1871 från Östra Frölunda i Sverige utvandrade till Glemminge(Glemmen) 5.5. 1892? Hon skall ha kommit till Norge från Göteborg. Enl. Yngve Nederbö finns en Jenny Johannessen i Glemminge som var från Sverige o hade samma födelseår. Kan det vara samma person? Med vänlig Hälsning Anders Stallgårdh Borås/Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du kan jo søke etter henne her, men jeg fant bare en Jenny Emanuelsdtr. og hun var født i 1890 med flytteattest 1892.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHvis du mener Jenny gift med Hans Johannesen her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f00132&gardpostnr=1109&personpostnr=9451&merk=9451#ovre>Lenke, så er det nok ikke henne du er på jakt etter. Hun het Strøm som pike, og gifter seg her (no 89): Lenke , jeg kan heller ikke finne henne innflyttet i Østfold:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette tror jeg er dåpen (nr.185) til sønnen Johan LenkeDet ser ikke ut som det er rette Jenny med mindre hun også brukte et annet navn. Jeg skal se etter vielsen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser at Lars Ove allerede har funnet den vielsen.Har du sjekket innflyttede i Glemmen. Det kan jo hende at innflyttingen står noen år senere enn 1892. Lenke til innflytte i Glemmen, og du kan bla deg framover i den Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg finner den Jenny som Anders sikkert søker på Emibas. Samme fødselsdato, utvandret til Norge i 1892, men står ikke hvor: Emanuelsdotter, Jenny Kvinnaf. 2/2 1871 i Östra Frölunda, Älvsborgs län (Västergötland)Utvandrad 5/5 1892 från Östra Haga 46, Göteborgs Haga, Göteborgs och Bohus län (Västergötland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 722Emibas emigrationsakt: Göteborgs Haga O 1892 103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Stallgårdh

Tack allesammans!Snällt att Ni vill hjälpa mig med Jenny! Äldre släktingar som nu är döda har sagt hon egentligen utvandrade till Amerika därför är jag fundersam över Norge resan. Kanske åkte hon till Amerika via Norge? Om Ni får fram något nytt om jenny är jag tacksam för svar.Hälsningar Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.