Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Øivind Thoresen

[#45524] Johannes Marthiniussen Bye født 1822 Tr.heim.

Recommended Posts

Gjest Øivind Thoresen

Hei, håper noen kan hjelpe meg med å komme videre. I følge Familysearch ble Johannes Marthiniussen født 28.8. 1822 i Trondheim av foreldre Marthinius Olsen Bye og Janella Andersdtr. Han ble senere los på Sauøya i Frøya.Har prøvd å lete kirkebøker for å komme videre for å finne mer opplysninger om hans opphav, er det noen som kan hjelpe :-)takknemlig for alle svarmvhØivind Thoresen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Min oldefar, Johan Christian Jensen Bye, var født 1. juni 1822 i Trondheim. Han flyttet til Frøya, der mi bestemor ble født.Farfar til min Johan het Ole Arntsen Bye. Han bodde i Trondheim, men var fra Byberget på Byneset.Det er noen likhetspunkter her, men de barna jeg har funnet når det gjelder Ole Arntsen er: Jens f 1799 (min tippoldefar), Ragnhild Bergitha f 1801, ei ny Ragnhild Bergitha f 1802, Olava f 1804, Ole Andreas f 1807, Christian f 1811.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Jeg ser i folketellingen 1801 for Trondheim, en Martinus Olsen f 1791, sønn av Jens Olsen f 1751 (det var forresten egentlig litt rart at ikke denne Martinus her blir kalt JENSEN).'Min' Arnt Olsen Bye var f 1755 som sønn av Ole Arntsen Byberget f 1720. Jeg har foreløpig bare funnet en bror av Arnt, Ole Olsen Bye f 1757. At disse to hadde en bror til, Jens f 1751, er vel ikke utenkelig, jfr også 'min' Jens f 1799. Jeg har IKKE kikka i kirkebøkene.Men dette blir foreløpig bare tanker. Det var nok mange fra By-gårdene som holdt til i Trondheim på denne tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øivind Thoresen

Hei, og takk for innspill. Jeg tviler litt på at dette er samme slekt. Jeg har fått en ledetråd til, og det er at menigheten sansynelig er Bakke (Bakklandet). Er det noen som har mulighet til å slå opp i kirkeboken?. Ligger ikke på scannede kirkebøker....Takk for alle innspillØivind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive