Gå til innhold
Arkivverket

[#45558] Hvem er rett mann til Gunnhild Andersdtr. Halgunset ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Rindal bygdebok oppgir forskjellige ektemenn.Under Halgunset står hun oppført med 1) Erik Jonsen Rindal og 2) Bendik Andersson Rindal. Under Rindalsholt er hun hustru til Johannes Larsson f.1692.Dog med et visst forbehold. Jeg er ute etter slekten til Johannes og vil ikke føre opp Gunnhild, hvis jeg ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Hun ble først gift med Erik Jonson f 1663 Austistua Rindal prestegard. Han døde i 1678. Så ble hun gift med Bendik Andersson Rindal f 1699 Bortistua Rindal Han døde i 1721. Så ble den tredje mannen hennes Johannes Larson Rindalsholt f 1695. Dette står under Austisua Rindal Prestegard i de nye bygdabøkene. :-) Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, Kari.Informasjonen i disse bøkene er veldig merkelig organisert, synes jeg. Mye dobbelt informasjon.De siste dagene føler jeg at jeg ikke har gjort annet enn å flytte frem og tilbake på disse bøkene på leting etter rett stedsnavn.Hadde gitt mye for at de ca. 2500 sidene hadde endt med en alfabetisk oversikt!Så da er det godt at jeg har slike som deg!Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Ta kontakt hvis du står fast igjen så skal jeg forsøke å hjelpe. Bruk k-nerbu en alfakrøll og så online et punktum og så et no. ( skriver det sånn for å unngå spam) hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.