Gå til innhold
Arkivverket

[#45563] Ulovlige tegn


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Dette har ikke noe med slekt å gjøre, men: I et innlegg for noen dager siden prøvde jeg å vise ei slektslinje med pil mellom generasjonene. Pila besto av tankestrek pluss 'større enn'-tegnet. Meldinga kom imidlertid sterkt amputert inn på tråden, og etter litt fundering ser jeg at alt foran siste 'større enn'-tegn forvant. Altså, er dette tegnet ulovlig i innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Ja, der fant du ei bedre pil enn jeg gjorde. (Jeg skreiv setninga to ganger med 'større enn'-tegnet mellom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Større enn' og 'mindre enn' omslutter html-kode, og det er derfor de skaper krøll her. Du må unngå de to tegnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Legg merke til forrige 'tomme' innlegg. Der satte jeg inn html-koden for 'større enn' til slutt, og da forsvant all teksten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Spesial tegn som 'større enn' og 'mindre enn' bør en ikke bruke på dette forumet, da de er 'reservert' for html kode, og betyr andre ting.Se forøvrig f.eks 12406.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

To poenger: 1) Jeg brukte IKKE de to haketegnene da teksten forsvant i (7), men den koden for disse tegnene som brukes i html-sammenheng. Og 2) Ingen steder i rettleiinga for forumet er det oppgitt hvilke tegn som er ulovlige i innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.