Gå til innhold
Arkivverket

[#45576] Hvor ble Severin Thomasen f 1877, Fusa, Hordaland av ?


Gjest Hege Schei
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Schei

Hvor ble Severin Thomasen,født 1877, av ? I 1896 er han oppført som far. Han er da bosatt i Sandal, Fuse, Hordaland. Ved oppslag i folketellingen 1900 finner jeg ham ikke. På gården Sandal bor tydligvis far og bror som er kveghandlere. Jeg har en venninne som blir veldig glad for opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Jeg finner en Severin fødd i Fusa, han bur i 1900 i Bergen og kallar seg Severin Th. Høyseter:LenkeDu får vurdera om det kan vera rett kar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Schei

Tusen takk. Denne hadde jeg ikke funnet når jeg søkte på thom. Tror at det er meget sannsynlig at dette er rette person. Får prøve å sjekke nærmere hvorfor han kaller seg Høysæter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Peder Severin Tomasson Höysether var sönn til Tomas Nilsson Höysether (1833 i Samnanger, 1921 Sanddal i Strandvik) og hans forste kone Magdela Johannesdtr Eikedal (1836) Tomas budde i samnanger til 1885 da han kjöpte garden Sanddal og flytta dit. Tomas gifta seg oppatt med Ragnhild Jonsdtr Daland i 1905.Peder Severin var födt i 1878 og döde i Bergen i 1921, han ble gift der står det i S I, s. 616.Tomas N. Var min 2. grandonkel, så jeg har mye mer her om forfedrene til denne familien.mvh Kjellaug kellypetit@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Schei

Tusen takk for svar alle sammen. Dette er bare fantastisk. Nå er det mange brikker som faller på plass. Vi har ikke forstått hvorfor barnet i 1900 ble kalt Pedersen når barnefaren var oppgitt å være Severin. Men konfirmasjonen til Peder Severin Thomasen gir jo svaret.Opplysningene om at han gifter seg og dør i Bergen er også interessant. Det har nemlig vært noe kontakt mellom Severins sønnesønn og noen Thomassen, som kan ha vært slekt.Gjett om det er en venninne som blir kjempeglad når jeg ringer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg skrev feil dödsår for Peder Severin, det er selvsagt 1926 som Carsten skriver.Jeg har ihvertfall 15 sikre generasjoner og en del mer. Dersom din venninde har et program kan jeg sende deg en gedcom fil, det blir mye å kopiere ellers for jeg har nå satt det opp og det kom på over 100 sider. Magdela Johannesdtr Eikedal kom nemlig og fra samme familie som meg og hennes forfedre går tilbake til Erik Loss.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.