Gå til innhold
Arkivverket

[#45593] Bygdebøker Høvåg


Gjest Jarl Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl Johansen

Hei. Min slekt på morsiden kommer fra Høvåg.Jeg har tenkt å fjernlåne bøker fra Lillesand bibliotek som omhandler disse stedene fra Høvåg: Ulvøysund , Skottevig, Natvig og Ribe .Jeg er mest ute etter folk fra disse stedene. Er det noen som kjenner til hvilke bøker jeg bør prøve å få lånt?M.v.H. Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Heimdal Sander

Hei Jarle.Ta kontakt med Lars Petter Østeby i Høvåg Museums- og Historielag så kan nok han hjelpe deg .M.v.h Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Der er jo ikke kommet bygdebøker for Høvåg, dessverre. Men i Høvåg historielags hefter har de bl.a. trykket noen gamle artikler der G. Nodeland trekker frem enkelte forhold i artikler for noen utvalgte gårder. Dette kan sikkert L. P. Østeby alt om! - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Natvig gård i Høyvåg i AA, i dag en del av Lillesand herredskommune.Gården Natvig ligger mellom Ulvesund og gamle Hellesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Johansen

Hei. Jeg fikk god hjelp fra Lars Petter Østeby i Høvåg Museums- og Historielag.Han gav meg en liste med bøker og hefter fra Høvåg. Ut fra den listen har jeg bestilt:Om gamle hus og folk i Ulvøysund av Nilssen, Øystein.ogHøvåg-gårder (del 4) og del 2 av Noddeland, Gjerulf. fra Lillesand bibliotek. Jeg er spent på om jeg finner noen opplysninger jeg trenger fra disse. Mantallet fra 1664 som du sendte liken til Knut var veldig fin den kommer jeg helt sikkert til å få glede av, takk.M.v.H. Jarl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.