Gå til innhold
Arkivverket

[#45606] Guttorm Svendsen f 1820 Lesja, folketelling 1875 Trondenes,Troms


Gjest Arnulv Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Endelig fikk jeg arkivnett til å funke når jeg ikke puttet for mange kriterier inn(Bare navn og år). Takker så mye. Begynner å nærme meg slutten på dette temaet som har vært en positiv sak og nye tema vil sikkert dukke opp fra meg. Foreløpig er det nytt tema 45840 om emigrasjonen til relasjoner fra Lesja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Svein og Anne hadde også dattera Marit. Kopi av kjerkebok:Marith Svendsd. EkkrenDetaljert utskrift av valgt person Referanse Side Nummer År Viet: Kirke 508 018 1845 17.06.1845 L De ekteviede: Navn: Bosted: Yrke: Sivilstand: Fødested: Alder/Født: Ekteskap: Altergang: Konfirmert: Brudgommen: Amund Christensen Haansner Gaardmdssøn U.K. Lombs Prgld. 26 .. Bruden: Marith Svendsd. Ekkren Pige Lessøe Hoveds. 20 .. Fedrene: Navn: Bosted: Yrke: Sivilstand: Brudgommens: Christen Amundsen Brudens: Svend Svendsen Forlovere: Navn: Bosted: Yrke: Sivilstand: Kjønn: 1: Svend Ekkren M 2: N. Jordhøy MDiverse: * Om personen har hatt naturlige kopper (N) eller er vaksinert (V)Merknader: -------------------------------------------------Marit m. fam. 1875:LenkeTore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Ang. lenke i innlegg 13. (Jeg legger den inn en gang til, for å få den ”klikkbar”):LenkeEmigrant nr 2318D, Marit S. Ekren, er vel barn nr 9 av Svein S., f. 1799 og hans andre ektefelle Marit Jakobsd. (Det stemmer ikke helt med årstalet, men-. 2318D 1879 Juli 04 Marit S. Ekren f u Pige 20 Læsja Eau Claire Wis. 8052 Norge AngeloJeg har nok ikke adgang til andre kjerkebøker enn de som kommer fram via 6. lenke i innlegg 4. Det er vanskelig å finne att personer der, kanskje det er jeg som ikke behersker faget-.Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Flott- Har vi alle barna til Svend Svendsen f 1799 nå? jeg tror jeg hadde Marit med i min telling For emigrasjon se tema 45840- Jeg kommer tilbake med mere senere. Arnulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Her er 2 marit ute å går som jeg skal legge inn.Anne Justdatter f1799 døde i barsel 20 aug 1834. Siste fødte jeg har er Ole f 1833. Hva betyr det?Har vi alle barna? Arnulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Ny etterkommer liste. Svend f 1799 har så langt 5 barn med Anne Justsdatterf 1799 og 5 barn med Marith Jakobsdatter f1809 ? Hvis dette er riktig er det 10 barn! Dette er noe å slektes på! Arnulv Jeg har feil vedlegg men vet ikke hvordan slette så jeg må sende på nytt-

bilete2026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Ny etterkommer liste. Svend f 1799 har så langt 5 barn med Anne Justsdatterf 1799 og 5 barn med Marith Jakobsdatter f1809 ? Hvis dette er riktig er det 10 barn! Dette er noe å slektes på! Arnulv Jeg har feil vedlegg men vet ikke hvordan slette så jeg må sende på nytt-

bilete2026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Beklager feil i innlegg 33/ dette tar plass på server men jeg håper det er riktig? Dette kan fylles ut men flere personer etter hvert. Vi må vel begrense oss? Arnulv

bilete2027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

I flg. Bygdeboka har du fått med alle barna i Sveins første ekteskap. Ole er der oppgitt f. 1834.Men Svein S. og Marit Jakobsd. hadde også disse barna:Anders 1839-64 Svein 1841-43 Marit 1844-48 Martin 1849-55De døde unge eller i alle fall før ft 1865 og har vel ikke ”dukket opp” i de for deg tilgjengelige dokumenter.Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Oles dåp.Detaljert utskrift av valgt person Referanse Side Nummer År Født: Døpt: Kirke 85 085 1834 15.08.1834 17.08.1834 L -------------------------------------------------------------------------------- Den døpte:Navn: Kjønn: (E)kte/(U)ekte TvillingOle M EForeldre: Navn: Bosted Yrke SivilstandFar: Sven Svens. Bjøkne Gmd Mor: Anne Justd. HuustroFaddere: Navn Bosted Yrke Sivilstand KjønnTore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Nå har jeg fått bygdeboka så nå er det ny runde. Det er disse temaene: 1.slekt til min Guttorm Svendsen f1827. Her er det mange navn å supplere med. 2. Utvandring -nye opplysninger som skal sjekkes og utvikles. 3.Gården Ekre Hvis jeg forstår dette rett kommer slekta til min Guttorm inn i 1793 når Svend Svendsen f 1760 Dovre kjøper gården og ut når Andreas Justsen f 1871 fra Skjåk kjøper gården i 1898? Følg med og bidra Arnulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Det har nok blitt en ”kortslutning” i innlegg 20. Det skulle ha stått. Sønnen til Just, Andreas, kom tilbake osv. Slekta må vel være på garden også i Andreas sin tid, og fram til våre dager?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulv Thomassen

Hei, Ja ,jeg tror du har rett.Når jeg setter sammen alle kilder så er det vel en linje fra Svend Svendsen f1760 via Svend Svendsen f 1799 til Just Svendsen (Aabuen) f 1830 til Andreas Justsen Ekren f 1871 til Ola Andreasen Ekren f 1898 til Andreas Ekren f 1931 ? Jeg er ikke sikker på hvilken navneform de siste bruker? Vår familie har ikke noe kontakt med dagens eiere ikke nå å så vidt jeg vet ikke tidligere. Det er travelt for tiden men jeg kommer tilbake. Arnulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.