Gå til innhold
Arkivverket

[#45621] Lilly Engebretsen som fikk barn på fødselsstiftelsen i Oslo i nov. 1928


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Vet ikke om dette er som å lete etter nåla i høystakken, men jeg skulle gjerne funnet ut hvem Lilly Engebretsen som fikk barn på Fødselsstiftelsen i Oslo 8. november 1928 var. Når var hun født og hvor var hun fra, pluss evt. foreldre. Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Hun i telefonkatalogen er vel neppe hun som fikk barn i 1928,- da begynner hun å dra på årene! Ang. de i 1900 så er det vanskelig å 'velge' ut noen. Hun behøver jo strengt tatt ikke være født da en gang. Er det noen måte jeg kan få konkretisert hvem hun er på? Er bytelling fra 1928 et alternativ? Finnes det arkiver fra Fødselsstiftelsen som kan si noe mer om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Heidi. Har du sjekket fødselsmeldingene hos byarkivet? De kan gi deg et spor. Bytellingen ligger hos byarkivet. Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg anar konturane av noko som kan vere sensitivt for dei det gjeld her, og vil berre minne dei som deltek om å vise den diskresjonen som i så fall er nødvendig.Dersom denne kvinna t.d. var 18 år i 1928, er ho rett nok 96-97 i dag, men kan framleis vere i live, og ho kan ha fått born fram til 1950-talet - berre så det skal vere nemnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Aase: Det er absolutt ikke meningen å tråkke noen på tærne. Hverken levende eller døde. Om mistankene stemmer i denne saken, er både far og barn døde. Og jeg vil tro at moren er død også. Jeg leter på vegne av et barnebarn som trengte litt hjelp til å nøste seg videre. Nina,- takk for tipset. Skal sjekke byarkivet ved en passende anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Lilly bodde jo i Hallingsgt. 5 på det aktuelle tidsrom og var født på Hamar 1899. Dette skulle vel være nok for å kunne finne frem. (Barnefaren var en enkemann, jeg antar du vet hvem det var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Hei Geir. Dette var da supert! Tusen takk. Jeg vet hvem barnefaren var, men jeg vet ikke hvem han hadde vært gift med før. Det er for så vidt ikke så veldig viktig i denne sammenhengen heller. Det eneste er at det kunne vært artig å vite om han hadde barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Odd: Du hadde henne, du!!! Ikke verst. Beklager, men jeg syntes det var litt vanskelig å gjette seg til hvilken Lilly som var rett, og så var jeg litt usikker mht. Engebretsen/Ingebretsen (-brigtsen). Men tusen takk til alle så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.