Gå til innhold
Arkivverket

[#45632] Namsos - søk etter fam etter 1900


Gjest Arnfinn Skogli
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Skogli

Jeg etterlyser barn av Alfred Kristian Vilhelm Karlsen f. 1886 i Værøy Nordland, og hustru Anna Helmine Kristiansen f. 1887. De skulle ha bodd i Namsos i tiden etter 1900. Mulig gift der og fått flere barn der. Da kirkebok for Namsos i dette tidsrom er utilgjengelig søker jeg andre som måtte ha opplysninger om dem, og navn på barna. mvh Arnfinn Skogli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Erik Floer Sandnes

Heisann, jeg leter etter 3 søsken som emigrerte til Pennsylvenia/USA på slutten av 1800-tallet. Faren var Thorvald Sørensen og moren var Alvilde Mathilde Floer. De hadde tre jenter: Eva, Margot og Stassia Sørensen. Vet at de bodde i Pensylvenia hele livet, men om de fikk familie vet jeg ikke. I need some helå:) Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Innlegg 2 må være kommet hit med en feiltagelse,tenker jeg! Men det jeg lurte på var: Er hustru Anna Helmine også født på Værøy? Og vet du noe om hvor og når de giftet seg? Har Alfred i programmet mitt,men har ikke noen vielse på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Skogli

Hei!Anne Helmine er født 27.11.1887 Rise, Buksnes. Er ikke sikker på hvor de giftet seg, men de fikk 3 barn i Namsos-området. Sitt fjerde barn Jorun Henriette ble født 14.10.1918, Farstad, Buknes.mvh Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Vi må vel kanskje anta at de giftet seg i Namsos også,finner dem iallefall ikke i Buksnes under vielser. Og i Namsos er det vrient å finne noe etter 1886,siden kirkebøkene ikke er lagt ut. Holder selv på med ei slekt der ,og har måttet legge det på is foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Vet du om de reiste tilbake til Namsos etter Jorunn`s dåp i Buksnes? Hvis de ble boende i Buksnes,er det kanskje mulig å finne konfirmasjonen til de andre barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Skogli

Hei!1928 kjøpte Alfred og Anna gård på Sandøy i Borge kommune, da den ble solgt på tvangsauksjon. De tok opp lån for å kunne kjøpe denne. Nærmere omtale av dette står i gårds- og slektsbok bind IV for Borge. Etter Jorun fikk de følgende barn: Odd f 05.03.1921, Farstad, Buksnes, Karl Nikolai f. 05.10.1922, Farstad, Haldis Annie f. 13.11.1924, Farstad d. 13.08.2006 Håkvik, Narvik, Emma Kristofa f. 11.11.1929, Sandøy, Borge. Alfred og Anna døde begge 1973.mvh Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Har prøvd å lete etter konfirmasjoner både i Buksnes og Borge,men finner ingenting.Hvis de fikk tre barn før 1918,skulle man jo tro iallefall en av dem var nådd konfirmasjonsalder før 1930,ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Skogli

Her har du de 3 første barna: Fritz f. 1914, Astrid f. 1916, Hildur f. 1917. Alle Namsos??Antar at Alfred og Anna ble gift i Namsos, men ingen indikasjon. Disse opplysninger har jeg fra etterkommende familie.mvh Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Takk skal du ha.Egentlig er dette bare ei sidegren av familien min,hvor jeg mest har jobbet med etterkommere til Alfred`s søster, Sofie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.