Gå til innhold
Arkivverket

[#45643] Slide i Sogndals prestegjeld.


Gjest Johanne Eline Driveklepp
 Del

Recommended Posts

Gjest Johanne Eline Driveklepp

Jeg prøver på nytt da jeg har kommet litt videre siden jeg sist etterlysteJeg etterlyser opplysninger omIngebrigt Andersen f. 3.feb. 1822 eller 1823.Han skal være født i Bergen,men kom senere sammen med to brødre nordover.Ingebrigt kom til Ibestad iTroms. Hvor de andre to havnet vet jeg ikke.Hans far heter Anders Olsen og kom fra gårdenSlide i Sogndals prestegjeld. Mora heterIngeborg Kristensdtr.Om faren vet jeg ikke noe mer, men det kunnevære morro å få vite om denne slekten bakover.Kan det være ei bygdebok som kan være aktuell?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg legger lenke til din første forespørsel, som jeg svarte på i går. LenkeDer går det jo fram at Ingebrigt ikke er født i Bergen, og hans fødselsår går klart frem.Men en bygdebok for Sogndal og gården Slide vil kanskje gi ytterligere opplysninger.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er ingen gård i Sogndal som heter Slide, men vi har Slinde (jeg er godt kjent der);kan dette være Anders Olsen, 2 år i 1801LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHvis du går inn her: http://fylkesarkiv.no/, velger databasetjenester (til venstre)og så kirkebøker, så kan du søke på alt mulig rundt Sogndal. Velg feks fødte, og skriv bare gårdsnavnet, så kommer alle som er registrert født på den gården opp.Lykke til !Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.