Gå til innhold
Arkivverket

[#45644] Anna Bergesdt, Vikedal


Gjest Marianne Grønsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Grønsberg

Ønsker opplysninger om forfedrene til Anna Bergesdt, født 1833 i Vikedal, Rogaland. Hun var gift med Berge Johnsen født 1786 i Imsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Grønsberg

En liten skrivefeil. Hun var ikke gift med Berge Johnsen. Hun var gift med Gudmund Torsønn, født 1833 på Haaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg trur det er Gudmund eg finn døypt (første gutebarn i 1833) i klokkarboka for Vikedal, Sandeid Sokn. Men eg finn ikkje Anna (har problem med å sjå kva som står der). Ho kan jo vera frå ei anna sokn, som ikkje er skanna inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel feilskrevet for Bergesdtr for på FS finner jeg henne födt i 1831 med Berge Larsen som far og så finner jeg Berge Larsen gift i 1814 med Anna Björnsdtr: LenkeDette må sjölsagt sjekkes! mvh Kjellag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Johan Arthur har nok funnet det riktige födselsåret, ser dette paret hadde en Anna för 1834.Her er vel Gudmunds födsel (FS) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Grønsberg

Tusen takk for god hjelp!! Nå har jeg kommet et stykke videre. Da er det å jobbe videre med: Hvem var foreldrene til Berge Larssen, født 1786 og Anna Bjornsdt. Og hvem var foreldrene til Ragnhilda Pedersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene til Anna Bjørnsdtr. er Bjørn Johanneson Helgeland og Anna Jensdtr. fra Opsal i Vikedal. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kanskje er det denne Berge Larson fra Vats f.1795 som ble gift med Anna Bjørnsdtr. En annen plass sto det Eikanes som er i Vats. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Berge som er født i Imsland i 1786 kan være Berge Jonson på Aksland store i Imsland som var 15 år i 1801. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansne

Jeg skal se i Vats boka om det står noe der. Vikedal med Sandeid og Imsland har enda ikke fått noen bygdebok desverre. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansne

På side 108 nr. 16 i Vatsboka står det om Lars Larsson f. på Raunes i Vats 1738 og død på Eikanes 1814. Han var først g.m Siri Olsdtr. Eikanes 1740 - skifte 1770. Han ble 2. gang gift med Elisabet Marie Jakobsdtr. f.1744 død 1822. De fikk bl.a sønnen Berge i 1779. Han ble i 1814 gift med Anna Bjørnsdtr. fra Opsal i Vikedal. Berge var lensmann i Vikedal fra 1810 og bodde på Søndenå i Vikedal. Skal sende en scannet side av bygdeboka til deg på mail. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.