Gå til innhold
Arkivverket

[#45645] Even Olsen Ellingsbø ca 1701-1744 g m Marit Olsdtr, Vang, Valdres


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei..Er det noen som kjenner til dette paret, og om de eventuelt fikk noen barn ??. Jeg kan ikke finne Marit som død i Begravede i Vang 1730-1808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant ei Marit Olsdatter Ellingbø, under døde i Vang , men av en eller annen grunn får jeg ikke inn lenke til dette registeret i dag.d. 1763, 30 år . Jeg søkte på gardsnavn som begynner på Elling. Da fikk jeg mange som var døde derfra, også Even Olsen d. 1744.Mulig du finner barna ved å søke i registeret på gårdsnavn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver på ny med en lenke, merkelig at den ikke lot seg kopiere før: LenkeBeklagelig vis var nok denne Marit Olsdatter kun 6 år gammel. ( jeg hadde nok blingset på år og dato) Fant ingen barn av ekteparet døde i registeret.mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Jeg har notert disse barna: Ambjørg f. ca 1730, Ola f. ca. 1732 g.m. Torgun Endresd. Lunde, Torstein f. ca. 1837, Rangdi f. ca. 1739 g.m. Eivind Amdrisson Ellingbø, Anne f. ca. 1742. Opplysningene er fra 'Vang og Slidre' av Tore Ey og Bygdeboka for Vang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant derimot en Marit Andersdatter som dør i 1763 på Ellingsbø: Lenke Litt pussig med etternavn barna som Bjørg har funnet ? Om de var Evens barn burde de vel hett Evensønner eller døtre?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved et foreldresøk på FS på Even Olsen og Marit , fant jeg følgende barn f. på Ellingsbø:LenkeAmbiør Eivindsdtr, 1730Ola Eivindson, 1732Torstein E. f. 1737Randi E. f. 1740Anne f. 1742Om det finnes kirkebøker fra denne tiden, håper jeg du får noen til å sjekke disse dåpene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er mulig det også er andre barn av paret som døde tidlig. Fant en Dorthe Evensdatter d. 6 mnd gammel 1741og en Tore Evensøn d. 7 år 1741.Vet jo ikke om det kan være flere som het Even i Vang på den tiden. ( Her var ikke nevnt gårdsnavn.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei og takk for svarene begge to.Da kan jeg hvertfakk utelukke dette paret som mine forfedre. Er på jakt etter et ektepar som blir gift i Strømsø/Skoger i Drammen i 1753, de heter Ole Even/Eliassen d.f 1775 og Ingeborg Jørgensdtr (som i 1775 blir gift med Ole Halvorsen). Disse 3 er alle oppgitt i Skogerboka å være i fra Valdres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.