Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Bentz Høgseth

[#45647] Søker info om min oldefar fra Straumsneset på Nordmøre.

Recommended Posts

Gjest Kari Bentz Høgseth

Hei! Jeg søker etter informasjon om slekta til oldefaren min, Ole Martin Grimstad fra Straumsneset på Nordmøre f.20.06.1854 d.15.11.1924 Han var odelsønn på gard, men reiste til Kristiansund og ble politikostabel der.Han ble gift med Marie Eriksen som var fra Thingvoll.Kan noen hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Litta Olsen

Her er familien i 1900: LenkeJeg har ikke klart å finne ham i 1865-tellingen. Kanskje han har endret navn. Han har jo også bare døtre, så farsnavnet er ikke lett å finne ut av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest alf.steinar nekstad

Hei !Du har kanskje funne ut mykje om dette etter at du skreiv innlegget. Men i alle fall, Ole Martin Mikkelson Grimstad var son til Mikkel Olson Grimstad f. 18.04.1825, (kjenner ikkje namnet til kona). Foreldra til Mikkel var Ole Olson Grimstad f. Aspaug i Rindal f 1785 og Anne Sofie Mikkelsdtr. Grimstad fr. 1801 d. 1867. Far til Anne Sofie var Mikkel Anderson Grimstad f på Løfaldli i Rindal. Han var soldat i Danmark og var der gift med ei Dansk dame. Ho døyde i Danmark, Mikkel kom til Norge med 2 døtre, dei hadde og ei dotter som døyde i Danmark. Søstra til Anne Sofie var Amalie Augenie Charlotte (Mali) g.m. Hans Erikson Grimstadtrøen. Ole Olson og Anne Sofie var mine tippoldeforeldre. Eg har kome meg bakover til byringa på 1600 i denne slekta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Nerbu

Dette hadde det vært spennende å høre mere om. Har du tid - kan du kanskje sende meg noen ord på kbindestreknerbualfakrøllpunkktumno? Kan nemlig ikke finne noe om dette under Løfaldlia i bygdaboka. :-) K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.