Gå til innhold
Arkivverket

[#45651] Ingebrigt Olsen, Ringebu


Gjest beate hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest beate hanssen

Ole Audensen g. 24 mai 1727, Ringebu, med Mari Gulbrandsdatter. Når var de født? Og død?Hvem var foreldrene deres? I følge Folk og Slekt i trondenes, så var Ole født på Dalbakk i ringebu, men finner han ikke der.Jeg har funnet disse ungene: Anders, f. 1727, Marthe, f. 1739, Marie, f. 1741, Anne, f. 1744, Sigri, f. 1747, Kari, f. 1750 d. 1751 og Ingebret, f. 1752. Hadde de flere barn? Grunnen til at jeg lurer på det er dette: I følge Trygve Lysaker sine bygdebøker om Trondenes, så hadde Ingebrigt Olsen, f. 1752, Dalback, Ringebu/OP, som kom til Tennevik i Trondenes, en bror som kom til Halvorsmoa/Kaltdalen, Trondenes.Jeg gikk da ut fra at det var samme som Halvor Olsen, f. ca. 1746, både siden årstallet og plassen stemte, og kona til Halvor kom fra Lien, Rendalen/HE. Men etter denne diskusjonen 29194 så er denne Halvor fra Ås, Rendalen/HE, og han kom til Kaltdalen i Trondenes.Er det riktig det da som står i Lysaker sine bøker, om denne broren? Eller var det noen andre søsken som kom til Trondenes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiUten at dette gir svar på spørsmålet ditt, så tok jeg en titt på skifene på Dalbakk i dag.Dette er det eneste, og kanskje sønnen til Ole (jeg har bilde av deler av skifet også)Mvh Lars Ove

bilete1991.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

I bygdeboka 'Sollia' av Bjørn Brænd er denne familien omtalt på side 269-273. Her er nemd 11 barn: Auden, Anders,Ole f 1737 d 1766, Marthe f og d 1738, Marthe f 1739, Marie f 1741, Anne f 1744, Ragnhild f 1746, Sigri f 1747, Kari f 1750 d 51 og Engebret f 1752.Mora Mari Gudbrandsdtr var dtr. til Gudbrand Olsen Fiskvik f 1666 i Rendalen.Mvh Torbjørn Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.