Gå til innhold
Arkivverket

[#45667] Bellevue gård, Aker


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Min oldemor bodde i 1900 på en gård som het Bellevue (gnr. 139, bnr. 5)i Aker, er det noen som vet om den lå på Tøyen ( rett nedenfor Tøyenbadet) og om barnehagen som ligger der med samme navn er 'rester' fra den gården ?Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om ingen svarer deg her , kan du sikkert henvende deg til Oslo Byarkiv. Der har de nok alle de opplysningene du trenger om Bellevue, tror jeg.LenkeDu kan jo prøve å søke i arkivene der. Mener å ha lest at Bellevue har vært brukt til hospital i noen perioder? ( Tror jeg leste dette under TOBIAS prosjekt)Lykke til med søkingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Det er riktig som Gunn Huglen skriver i sitt innlegg at Bellevue har blitt brukt som hospital. Min halvsøsters mor døde der i 1923. Hilsen Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Tusen takk for svar og tips, jeg får nok ta kontakt med Oslo Byarkiv for å finne ut hvilken av disse Bellevue - gårdene hun bodde på ettersom det er flere av dem. Trodde ikke det var et så vanlig norsk gårdsnavn.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.