Gå til innhold
Arkivverket

[#45668] Inger Arntsdtr Nesna


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heipå denne siden Lenkefinne en Inger Arntsdtr født i Bardal i Nesna Hennes far var Trondhjemsborger Arnt Larsen som døde 1699. Er det denne Inger Arntsdtr som klokker Jakob Jakobsen bosat på Handå er gift med?Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje  E Skrolsvik

Liker tanken. Hvis den Lars Hersats som har en sønn Arn til dåp 1711,hvor Inger Arntsdatter er fadder sammen med en Christen Handaa, er hennes bror ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihun fra Bardal hadde en bror som hadde sønnen Arnt de bodde på Enga i Bardalen. Prøvde å finne Arent i mantallet fra 1662 som ligger på nettet, men det var ikke noen som passet. Kanskje det finnes noe i Trondheimskiftene til K. Bugge i NST på 70 tallet.Har dessverre ikke Nesna og Rana skiftene til Svein Edvardsen slik at jeg kan sjekke om det kan være noe der.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Ser at på en hjemmeside er Beret Arntsdr., også er oppf. som datter av denne Arent Larsen og Maren Rasmusdr. på Bardal. - Denne Beret var g.1.m. Peder Andersen Hemnes(berget). - Beret blev g.2.m. en kar fra Selfors i Rana og Skipper på Hemnes. - Når gården på Hemnes blev utlagt til presten, flyttet de til Selfors. -- Nu er det sk. e. Inger Arntsdr., i 1758 på Hemnesøen. - Hun hadde da en sønnesønn som var Klokker i Nesna og bodde på Handå. - Den Christen som er n. på Handå er ant. Christen Andersen, som var g.m. en enke (3. ektesk.) som i sitt 2. ektesk. var mor til bla. Skipper Greus Jørgensen og Marite Jørgensdr., som var g.m. Peder L. Tønder på Vik i Nesna. -- Nu havnet jo en datter av denne Beret Arntsdr., i hennes 2. ektesk., nettop på Vik. -- Men det kunne jo vært interessant å finne ut av hvor man har funnet oppl. om denne Arent Larsen Bardal. -- Det kom jo en Arent Larsen til, på Bardal og som hadde Jekt, men han er f.c. 1700. --Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heilitt tilleg på de du nevner her har jeg følgende opplysningerHun ble gift ukjent år med Hans Andersen 1685-1740 (se Selfors s. 334 spalte 2) de hadde datteren Elen Adelus Hansdtr f. ?. Neste bruker er av en annen slekt.Han omtales som stykson av Jemtlendingen? Anders Bang Pedersen f. 11/8-1681 d. 26/1-1785 g. enken Berit Johnsdtr s. 7/11-1717. (trolig skifte) barnløst ekteskap. Hun var tidligere gift med Jakob Adriansen (Falch?) fra Neppelberget, Nesna.45 år 1701 d. 1714, se skiftet hans.Det ser ikke ut til at Anders Bang Pedersen hadde barn ifølge Mo prestegjelds historie. Hva forfatteren mener med stykson vet jeg ikke.Angående Inger Arbtsdtr og Jakob Jakobsen hadde de flere etterkommere i Lodingen som og var klokker i tilleg til i Nesna. Se på Nes i Lødingen boken BII.Flere opplysninger er fra Anne Lise Hovdal siden dette berører hennes aner.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei Steinar. - Jeg nevnte disse forholdene omkr. Selfors bare litt overfladisk, ettersom dette har vært debattert flere ganger. - Hva som menes med 'Styksonen': Mor til Hans Andersen, Berit Jonsdr., var g.1.m. Anders Tomasen, sk. Selfors 1687. - Berit Jonsdr., var så g.2.m. Jacob Adriansen (Falch) og hadde med ham en sønn, Anders Jacobsen som senere blev bos. i Elsfjord. - Berit Jonsdr., var så g.3.m. Anders Bang Pedersen. - Ingen barn. -- Vedr. den Christen Andersen som jeg nevnte og blev g.m. denne enken og bos. på Handå; Det kunne vært fristende å gjette på at det kunne vært en feilskrift i hans fødselår (at de to bakerste tallene var ombyttet ?) og at han da evt. var bror til Peder Andersen på Hemens som var g.m. Berit Arentsdr. --Men altså; jeg skulle gjerne ha hatt opplysning om hvor opplysningen om dette ekteparet på Bardal, Arent Larsen, d.c. 1699 og Maren Rasmusdr., kom ifra. --Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitrodde jeg hadde lagt inn pekeren, men her er den på nytt. LenkeHan viser til Nesna Historie I s. 64 og tingboken som du ser.Angående Inger gift med Jakob Jakobsen er både skiftesamlingen og samme Nesnabok brukt.ellers er det vel ikke til å ungå at det er mye dobbel informasjon her med så mye opplysninger som det legges ut her på forumet.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Takk skal du ha. - Jeg som trodde jeg hadde støvsuget Nesnaboka. - Hva er prognosen for å finne ut noe mere om dette ekteparet, -tro ? --Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet kan jo være at det er noe mer å hente i oversokten over Trondhjemsborgere eller skifter derfra. Har du sjekket om arent Larsen er nevnt i NST sitt register på nettet?Det er jo ikke npoen Arnt eller Aron i Mantallet på nettet fra Helgeland og Salten bortsett fra de tre som er i Steigen. Ingen av dem er aktuell som far til Inger Arntdtr i Nesna.her er den i Rana i 1662/66 LenkeSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje  E Skrolsvik

Det er en Arent Larssen R som holder til i Strandgaten (Vor Frue Kiercke Sogn)i Manntall for Byskatten 1683 og skatter 6-0. Side 13 i Hvem var Hvem 2. Trondhjems borgerskap 1680-1730. Utvalgte kilder. Av kane.benkestok.teiste forlag. Utgitt Oslo 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Dette kunne jo være en mulighet, dersom han kun drev handel i Bardal sesongvis. - Kanskje ville det være mulig å finne ut noe om ham i denne 'Trondhjem før Cisignon' ? - Fant denne siden til Vigerust, men der var jo ikke mye å hente annet enn navnet. --Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje  E Skrolsvik

Er ikke så sikker på om det sporet som her prøves, vil føre frem til tett Arn. Ser på fadderne i Næsna og jeg trur de fører til andre muligheter. Første gang Jacob Klokker dukker opp i kirkeboken, er han, sammen med Maritte Handaae, fadder 4/7-1705 til Gabriel sønn av Peder Walle og Giertrud Handaae.Hvem er Giertrud Handaae og Peder Walle? Da Anders Hemmingsen Forsland har ett barn til dåp 22/4 1704 er en av fadderne en Arn Handaae. Hvem er han hvis Arn dør i 1699 ? 4/7-1707 dukker Inger Arendsdatter opp som fadder sammen med Johan Klæboe. Da er det en Hans Jørgensen med kone Else som får en sønn Oluf til dåp. Hvem er disse i forhold til Inger ? Tror jeg ville sjekke mer mot Klæbo folke for om mulig å få napp den vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Med fare for å gjøre meg brei; Jeg tror vel Klæboslekten må være ganske bra gransket i området. - Den Arn på Handå du nevner, er vel kanskje den Arent Jacobsen som blev Klokker i Lødingen, d. før 1758. - Han var da sønn av Inger. - Maritte Handå er gjerne også en dr. av Inger. -- Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje  E Skrolsvik

Trur det er litt feil. Jacob og Inger fikk ialle fall 10 barn på 20 år. Det første som er innført i kirkeboken Marit kom i 1709. Så Jacob 1710 (ble klokker og gift med Anne Dorthe Klingenberg) og så Arent f 1713 som ble klokker i Løddingen. Den Arn som var fadder 22/4-1704 må nok være en annen Arn som holdt til på Handaa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Som foreldre til Arent Larsen har jeg Lars Hemmingsen som det var skifte på i 1721, og Guru Hansdatter som det var skifte på i 1722 ifølge 'Skifter fra Nesna 1686-1780' av Svein Edvardsen. Guru Hansdatter er søster av min ane Lisbeth Hansdatter(gift med Jens Gregussen og Lars Povelsen i Myklebostad), og Guru ble gravlagt 06.12.1722. Hun er oppgitt å være 63 år da hun døde(altså født ca 1659).Guru var først gift med Gabriel Andersen i Bardal, og hadde disse barna med han:1)Berethe Gabrielsdatter født ca 1688, og død 1761. Hun var gift med Hans Nilsen Finbakken som var bruker av 18 mark i bruk 1 av Finbakken i Hemnes. Han var 25 år i 1701, og er også nevnt i Finnbakken ved skatteliste i 1705 (opplysninger fra privatperson og 'Hemnes gård og slekt' som jeg ikke har tilgjenelig nå. Ved morens skifte i 1722 var hun i Ytre Dilkestad. Hans døde i 1762.2)Ivar Gabrielsen som var på Mulla i Hemnes ved morens skifte i 1722.3)Anne Gabrielsdatter4)Joen Gabrielsen som det var skifte på i Bardal Indre i 1717, og han var gift med Else Gullesdatter. Hans søsken og halvsøsken er arvinger.Så ble Guru Hansdatter gift med Lars Hemmingsen som skal være født i Bremo i Nesna i 1666. Barn:5)Arnt Larsen.6)Kirsten LarsdatterDet står ikke noe spesielt om disse to siste her i skiftene etter halvbroren i 1717 og foreldrene i 1721 og 1722.Ser jo her i en annen posting av Arnt Walle var fadder på Berethe Andersdatter i 1704, og siden Arnt Larsen her var sønn til Lars Hemmingsen så er det kanskje sannsynlig at min ane Anders Hemmingsen Forsland og Lars var brødre? Jeg skal forøvrig videre på Berethes søster Inger døpt 16.02.1716 og gift med Christen Christensen Sande i Træna. Jeg har Berethe som døpt 6.søndag etter påske(04.05)1704, men det kan være jeg som har lest feil. Jeg hadde 4 faddere på Berethe, men manglet den 5 som var Arent Walle.Det er mulig jeg har noe mere her, men er for trett til å tenke mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Kan iallefall ta med det jeg har om Guru Hansdatters aner. Hennes far var Hans Andersen i Bardal født ca 1625-30, og som det var skifte på i 1710. Han var gift med Berethe Olsdatter.Berethe Olsdatter var først gift med Daniel i Inder Bardal, og hadde med han sønnen Hans født ca 1653. Denne Hans og stefaren Hans Andersen var i strid med hverandre i årevis, og mye av det gikk på økonomi.Berethe Olsdatters barn med Hans Andersen:1)Lisbeth Hansdatter født ca 1656, og hun er oppgitt å være 78 år da hun ble gravlagt 25.07.1734.Gift 1 med Jens Gregussen og hadde 6 barn med han. De er blant mine aner gjennom datteren Berethe gift med Povel. Hun var gift 2 med Lars Povelsen(ca 1652-etter 1734). Disse er også blant mine aner gjennom sønnen Jens og hans barn Dorothea Jensdatter Hønnichen og Jacob Jensen.2)Guru Hansdatter(se over)3)Daniel Hansen født ca 1663-65. Han var 1 år i 1666, og 80 år da han ble gravlagt 22.12.1743 på Hemnes kirkegård. Han var bygdefarsskipper. Han var gift med Johanna Hansdatter som det var skifte på i Bardal i 1746. Har 7 barn på disse, og noen av dem som døpt i Hemnes kirke.4)Solle Hansdatter. Har bare navnet her, og på de 2 ynrge søstrene hennes.5)Johanne Hansdatter6)Ane Hansdatter-Som far til Hans Andersen(ca 1625-ca 1710 har jeg Anders Andersen. Han skal ifølge opplysninger fra privarperson være død i Oppegård i Bardal hvis jeg har oppfattet riktig her.Han var lovmessig borger og jekteskipper i Bardal på 1600-tallet, og betalte skatt i 1647. Kunne ha skrevet mye mer om Anders og Hans, og da særlig Hans. Det står mye i en av årbøkene for Helgeland, og det tror er for 1986 eller 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

I bygdeboka for Nesna før 1801 står det om en Hemming Joensen i Breimo som var bruker på Nedre Breimo i 1666, og han var da 57 åt. Det er vel sannsynlig at dette kan være far til Lars Hemmingsen, og kanskje også til min ane Anders Hemmingsen som senere var i Forsland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiHer er det som ligger på nettet på Breimo [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=bd28MT60&gardpostnr=577&merk=577#ovre>LenkeDet er tydeligvis for tidlig til at Lars og Anders er født men fins det mer på Jon Henningsen?Arnt Larsen er foresten min 7 tipoldefarher er foresten peker til Indre Bardal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Noe annet som kan tyde på at Lars Hemmingsen og Anders Hemmingsen var brødre er at begge har døtre som heter Kirsten(Anders sin Kirsten eller Kirsti er døpt 17.09.1713).Du Steinar skriver jo at Lars og Anders ikke kan ha blitt født før 1666, men det kan jo også hende at de var 'bortsatt'.Noe annet som også er mulig er at Ane Hansdatter som var gift med Anders Hemmingsen kan være den Ane Hansdatter som er nevnt som datter av Hans Andersen i Bardal i 1710, og da mulig søster av Guru. Guru har en datter Berethe med Gabriel Andersen, og Ane har en datter Berethe med Anders Hemmingsen. Blant Gurus barn finnes både Anne og Berethe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei dere. - Kanskje var jeg litt indisponert for å mene så veldig mye i mitt siste innlegg. - Jeg har sett på mantallet for 1701 og da var det ingen Arn på Handå. -- Så var det i innelgg tatt opp denne Anders Hemmingsen Forsland og hans relasjon til denne fam. - Jeg ville tro at det skulle komme frem ved hjelp av den Lenken som tidl. var lagt ut. -- Så var det tatt opp denne Lars hemmingsen som blev g.m. enke Guru Hansdr. på Nergården Indre Bardal. - Jeg har notert at han var fra Blyseth og f.c. 1666. (Kanskje bror av Joen Hemmingsen Blyseth, som var 42 år i 1701 ?) -- Sønnen av Guru Hansdr. og Lars Hemmingsen, Skipper Aren Larsen, f.c. 1701, var g.1.m. en enke på Tybekken og g.2.m. Marithe Nilsdr., fra Sjonstien. -- Den andre Arnt Larsen, Trondhjemsborger,- som det var snakk om innledningsvis og d.c. 1699 på Bardal, må ha kommet til Bardal etter den folketellingen som det var henvist til i siste Lenke og kanskje da av en helt annen slekt og like gjerne fra en annen kant av landet. --Alv. --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Her kommer det jeg harArent Larsen (også brukt Aren og Arne) var den første borgeren i Bardal. Han var Trondhjemsborger.Gift med Maren Rasmusdtr.Arent er død før 1700 for da kalles Maren for enke. I et Mends og Ildsteds Skattemandtal for 1700 sies det. «Maren Bardal, Salig Arne Larsens Borger af Trondhjem, befindes udi et ganske slett vilkaar. 2 barn 2 tjenestefolk. Penge hvoraf rente nydes kjender hun ingen at have saa sandt henne Gud kan hjelpe».Nordenfjeldske kontors journalsaker pk. 242, dokument dat. 8/4 1695: Spesifikasjon paa Trondhjemsborgere som har beseilet Nordlandene og har vært skipper,og siden den ulykkelige ildebrann har kvitteret , og sig formedelst tilstødende armod i Nordlandene oppholder sig .... Arne Bardal.Det er svært lite trolig at Arent eller Maren oppr. var fra Bardal, eller at de var i familie med jekteskipperen Hans Andersen på Ytre Bardal. Ytre Bardal var odelsgård, i 1610 betalte Aren Bardal skatt for hele gården. Hans Andersen er sønnesønn av Aren Bardal. Han og andre etterkommere av Aren sitter med hver sine deler av Ytre Bardal omkring 1700 tallet.Arent Larsen kjøpte i 1679 1/2 pund av Ytre Bardal, dette ble protestert på i 1691 da Anders Olsen som mente seg odelsberettiget var blitt voksen.* 1691 ukjent dato, høsteting paa Strømmen. Anders Olsen Bardal innst. Aren Isachsen Engen for han uten lov og rett har bortsolt deris fedres odelsgods i Bardal neml. 1/2 pund i YtterBardal, hvilchen Aren Larsen Trondhiemsborger sig tilforhandlet har. Partene møtte i retten. Anders paastod at eftersom han er eldste broders søn, formener han at være den nærmeste etter loven. Ulrich Brüghman møtte paa Arens vegne og viste frem det udgivne kjøbebrev av Aren Isaksen utg. Dat. Enge 1. mai 1679 under Aren Isachsens bomerke og til vitterlighed af Hans Pedersen Klæboe og Rasmus Andersen. Anders Olsen ble tilkiendt det halve punds odelsgods.Etter at de mislykkes med å få kjøpt jord på Ytre Bardal så bygslet Arent på Enga5 Barn: (Nummering er en forsøksvis rekkefølge)1. Lars Arentsen (ca 1662 - 1742, sies å være 80 år da) gift med Synnøve Pedersdtr. Vassdal. De bodde på enga og hadde 6 barn2. Berith Arentsdtr. død 1774, gift 1 med Peder Andersen, skipper på Hemnes, senere med Hans Andersen Selfors. Hun hadde i alt 10 barn3. Inger Arentsdtr. ( skifte Hemnes 1758) gift med Jacob Jacobsen Handå, klokker i Nesna De hadde 10 barn i tidsrommet 1709-1729. Tre av deres sønner ble klokker, Jacob i Nesna, Hans i Lødingen og Peter Jørgen i Mo De var forøvrig 3 generasjoner med Jacob Klokker i Nesna så det er fort gjort å gå i surr.4. Gidschen Arentsdtr. ( - ca 1725) Gift 1712 med Jon Østensen Nilsskog i Vefsn, 3 barn.5. Carsten Arentsen, død ca 1741. Bosatt Strand, Nesna, gift med Berithe Abrahamsdtr. De hadde 7 barn.Til Anne Lise Hovdal. Arent Larsen f. ca 1700, sønn av Lars Hemmingsen og Guru Hansdtr. , er ikke identisk med borgeren Arent Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Her kommer det jeg harArent Larsen (også brukt Aren og Arne) var den første borgeren i Bardal. Han var Trondhjemsborger.Gift med Maren Rasmusdtr.Arent er død før 1700 for da kalles Maren for enke. I et Mends og Ildsteds Skattemandtal for 1700 sies det. «Maren Bardal, Salig Arne Larsens Borger af Trondhjem, befindes udi et ganske slett vilkaar. 2 barn 2 tjenestefolk. Penge hvoraf rente nydes kjender hun ingen at have saa sandt henne Gud kan hjelpe».Nordenfjeldske kontors journalsaker pk. 242, dokument dat. 8/4 1695: Spesifikasjon paa Trondhjemsborgere som har beseilet Nordlandene og har vært skipper,og siden den ulykkelige ildebrann har kvitteret , og sig formedelst tilstødende armod i Nordlandene oppholder sig .... Arne Bardal.Det er svært lite trolig at Arent eller Maren oppr. var fra Bardal, eller at de var i familie med jekteskipperen Hans Andersen på Ytre Bardal. Ytre Bardal var odelsgård, i 1610 betalte Aren Bardal skatt for hele gården. Hans Andersen er sønnesønn av Aren Bardal. Han og andre etterkommere av Aren sitter med hver sine deler av Ytre Bardal omkring 1700 tallet.Arent Larsen kjøpte i 1679 1/2 pund av Ytre Bardal, dette ble protestert på i 1691 da Anders Olsen som mente seg odelsberettiget var blitt voksen.* 1691 ukjent dato, høsteting paa Strømmen. Anders Olsen Bardal innst. Aren Isachsen Engen for han uten lov og rett har bortsolt deris fedres odelsgods i Bardal neml. 1/2 pund i YtterBardal, hvilchen Aren Larsen Trondhiemsborger sig tilforhandlet har. Partene møtte i retten. Anders paastod at eftersom han er eldste broders søn, formener han at være den nærmeste etter loven. Ulrich Brüghman møtte paa Arens vegne og viste frem det udgivne kjøbebrev av Aren Isaksen utg. Dat. Enge 1. mai 1679 under Aren Isachsens bomerke og til vitterlighed af Hans Pedersen Klæboe og Rasmus Andersen. Anders Olsen ble tilkiendt det halve punds odelsgods.Etter at de mislykkes med å få kjøpt jord på Ytre Bardal så bygslet Arent på Enga5 Barn: (Nummering er en forsøksvis rekkefølge)1. Lars Arentsen (ca 1662 - 1742, sies å være 80 år da) gift med Synnøve Pedersdtr. Vassdal. De bodde på enga og hadde 6 barn2. Berith Arentsdtr. død 1774, gift 1 med Peder Andersen, skipper på Hemnes, senere med Hans Andersen Selfors. Hun hadde i alt 10 barn3. Inger Arentsdtr. ( skifte Hemnes 1758) gift med Jacob Jacobsen Handå, klokker i Nesna De hadde 10 barn i tidsrommet 1709-1729. Tre av deres sønner ble klokker, Jacob i Nesna, Hans i Lødingen og Peter Jørgen i Mo De var forøvrig 3 generasjoner med Jacob Klokker i Nesna så det er fort gjort å gå i surr.4. Gidschen Arentsdtr. ( - ca 1725) Gift 1712 med Jon Østensen Nilsskog i Vefsn, 3 barn.5. Carsten Arentsen, død ca 1741. Bosatt Strand, Nesna, gift med Berithe Abrahamsdtr. De hadde 7 barn.Til Anne Lise Hovdal. Arent Larsen f. ca 1700, sønn av Lars Hemmingsen og Guru Hansdtr. , er ikke identisk med borgeren Arent Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje  E Skrolsvik

Dette kan ligne litt ja. Da Jacob Klokker og Inger har første barn, Marit, til dåp 7/4-1709 er Beritte Norbostad fadder sammen med Hans Klæboe,Johan Klæboe og Sophia Klæboe.Antagelig er Beritte da søster til Inger ? Og 21/12-1710 har de Jacob til dåp. Da er Gidsken Bardell fadder sammen med Abraham Strann,Michel Sannes,Christen Hannaae og Susanna Borchmand. Abraham Strann er vel da svigerfar til Ingers bror Carsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Anna Lisa: Nei jeg ser jo nå at den Arent Larsen jeg skrev om var født på et langt senere tidspunkt enn den riktige Aren Larsen. Ellers er det noe jeg ikke forstår helt her: I ett avsnitt skriver du at det er svært lite sannsynlig at Arent Larsen og kona Maren var i famile med Hans Andersen i Ytter-Bardal, men i samme avsnitt skriver du at Hans var barnebarn av Arent. Her er det noe som ikke stemmer, eller noe jeg må ha misforstått totalt. Som far til Hans(født ca 1625) har jeg forøvrig Anders Andersen som var jekteskipper i Bardal på midten av 1600-tallet, og han betalte skatt der i 1647.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.