Gå til innhold
Arkivverket

[#45669] Mor til Gunerius fra Blaker/Aurskog ?


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne moren til min tippoldefar? Min tippoldefar er født i Blaker/Aurskog (Urskaug) 09.04.1837 og han het Gunerius Gudmundsen (Fallerhagen). Faren hans het Gudmund Hansen (Viggersnes) og er født 1793 og det er kona til Gudmund og mor til Gunerius jeg lurer på hvem var.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Finner ingen opplysninger om henne under Holen i bygdeboka. Det fantes en Ole Olsen Trollholen 1785-19/12 1864 g m Marte Torsteinsdatter 1775-8/9 1829, De hadde ei datter som het Anne Marie Olsd. f 1804 g 1. m Jens Hansen Kleven og 2. 1850 m Jakob Helgesen Nordal. De andre barna som er ført opp i bygdeboka b.2 s. 721 har ikke lignende navn. Bror til denne jenta Ole bygde plassen Holen u. Monsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Bygdebøkene for Aurskog og Blaker er dessverre SVÆRT mangelfulle for husmannsslekter. Stort sett er det kun selveiere som har blitt med der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Tusen takk for hjelpa. Jeg hadde aldri klart å lese hva det står i den kirkeboka hvis jeg ikke hadde visst det, jeg sliter litt med å forstå den gamle skrifta.Kan Ole og Marte være foreldrene ettersom (Anne) Marie var gift med Jens og Jakob og ikke Gudmund ? Mari var jo 'pige' på Holen og ikke datter så det tyder vel på at det er feil Mari ? (Desverre for meg.)Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Østvik

Er nok lite sannsynlig at det er Anne Marie, men to av fadderne er ihvertfall Helene Hansdatter og Ole Olsen Holen dvs Anne Maries bror og svigerinne. Hun kan jo ha tjent hos sin bror, Ole og Marte bodde på Trollhaugen ikke Haugen.Lykke til i videre forskning!Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.