Gå til innhold
Arkivverket

[#45673] Engel Nilssen. Bergen hva? hvem?


Gjest Rune Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Nilsen

Jeg leter etter opplysninger på Engel Nilssen , de opplysningene jeg har er at han er registrert som far til Lyder Elias Gjertin Nilssen født 22.04.1907, Årstad,Bergen.Lyders mor er Berntine Jørgine Larsen Nygaard født 13.08.1879 Haus.Berntine giftet seg med en annen 3mnd.før Lyders fødsel,så jeg er ikke istand til å finne noen opply. på Engel Nilssen. Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Nilsen

Takker for hjelpen , men i følge kirkeboken for Lyder, skal Engel være født i 1885 og han skrev etternavn med 2 s`er nemlig Nilssen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nå skal man ikke ta for gitt at presten skrev rett i alle tilfeller. Han skrev det han hørte, og det er lite trolig at Engel fremviste noen fødselsattest i anledning denne hendelsen.Jeg sier imidlertid ikke at jeg har funnet rett person, men påpeker bare at navnet og bosted stemmer, samt at alder er innenfor den feilmarginen man må regne med.Om du vet hvor og når Lyder Elias ble konfirmert kan den innførselen i kirkeboka kanskje gi mer informasjon om Engel. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om du går på landedekkende søk i 1900, velger fornavn lik Engel og deretter etternavn begynner med Ni, vil du få opp 21 personer som het Engel Ni/e/l/s/sen. Av disse befinner hele 18 stk. seg i Hordaland. Om du velger fødselsår 1883 +/- 2 år finner du det alternativet jeg har vist til tidligere, og velger du 1885 +/-2 år får du et alternativ til og det er en matros fra Tysnes med navn Engel Martin Nilsen. Det er med andre ord ikke mange kandidater å velge mellom.Lykke til videre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.