Gå til innhold
Arkivverket

[#45674] Anders Eriksen Rundquist, Skilbrei, Siljan.


Gjest Karsten Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Skjelbredgårder i Gjerpen 1900: LenkeVet du når Anders Eriksen skulle ha oppholdt seg i Telemark, Siljan-området?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er muligens vielsen til Anders Eriksen og Anna Aslaksdatter. Porsgrunn i 1881 om det stemmer? LenkeFlere av barna i folketellingen er født i Siljan, og det skulle være mulig å finne barndåpene i digitale kirkebøker herfra.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Hei Gunn. Mitt innlegg var kanskje litt misvisende. Jeg har lenkene for den tid han oppholdt seg i Siljan. Spørsmålet er om hans aner i Sverige. Om det er noen som vet hvordan man eventuelt går fram for å finne lenker der. Mvh. Kartsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Hei Gunn. Mitt innlegg var kanskje litt misvisende. Jeg har lenkene for den tid han oppholdt seg i Siljan. Spørsmålet er om hans aner i Sverige. Om det er noen som vet hvordan man eventuelt går fram for å finne lenker der. Mvh. Kartsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Erik Rundquist jeg fant på F.S. var denne mannen som muligens kan ha fått en sønn Anders Erikson 1861?Kun gjetting etter navn: LenkeMulig du kan få hjelp til å slå opp i husforhør for å se hvem som hører til denne familien?Vet det er en del folk som gjør oppslag her. Skal se om jeg finner noen som kan hjelpe deg med oppslag i kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vet at Anne Lene Hagen har hjulpet mange med oppslag i svenske kilder. Du finner mange av hennes temaer, om du søker på hennes navn her. Hun har tilgang til mange Vaermlandskilder.Lykke til mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at du har fått hjelp av Kristian H. til å finne Anders Eriksen Rundquists ekteskap , Her står også at han var fra Glava i Vaermland. Da er det sikkert lettere å finne hans slekt bakover. Jeg legger en lenke til tema som da handler om samme Anders Erisen: LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er nok en Erik Rundquist som kunne ha fått en sønn i 1861?LenkeSer at jeg har skrevet Erisen og ikke Eriksen i innlegg 12. ( Det går litt vel raskt når jeg blir ivrig)Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Før jeg gir meg for i kveld, ta en titt på denne Anders Erikson født 1861, Grava? Vaermland.LenkeKan det være en skrivefeil for samme fødested som Kristian fant ved vielsen?Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, det er nok kirkeboka og Kristian som har rett fødested. Navnet skal være Glava. ( Ikke Grava, som i F.S kilden)Burde ha visst dette da vi nylig har kjøpt oss hus i Sverige. Jeg har også vært i området i sommer.Her er et bilde fra en Herregård i Glava som du kan kose deg med etter mitt rot i kveld:http://www.hillringsbergsherrgard.se/God natt! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.