Gå til innhold
Arkivverket

[#45696] Arnt Nilsen, Bakkejord i Ofoten


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

På gården Bakkejord (Bakjord) i Herjangen i Ofoten bodde i 1801 Arnt Nilsen, 38 år gammel, og kona Pernilla Larsdatter, 40 år, og deres barn. Når døde Arnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Arnt Nilsen f 24/3-1762, død 1812, begr 17/5-1812. Pernille gift på nytt 19/10-1814 m Anders Mikkelsen, Håkvik. Pernille enke 1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei og takk for det raske svaret! Hvem var foreldrene til Arnt? Er det noe som tyder på at han kan ha kommet til Bakkejord fra ei annen bygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heiifølge Tysfjordbok forfatteren er det en Nils Gulliksen og Karen Andersdtr på Undereide og Skjellesvik, de har bl. a. sønnen Arent f. 24/3-1762 født i Skjellesvik men han skal ha død april 1784. De filene ligger på hjemmesiden til Tysford Kommune.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Harry Aronsen

Hei! Tillater meg å henge meg på med et spørsmål her. Hans-Petter, vet du mer om denne Anders Mikkelsen, Håkvik, som ble gift med Pernille og døde 1830?Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Takk for svar, Hans-Petter. Det var som jeg tenkte. Anders hadde altså også Mikkel Anderssen til far, og han vokste vel da kanskje også opp som fosterbarn i likhet med flere andre av Mikkels barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.