Gå til innhold
Arkivverket

[#45704] Skifte Leikanger 1832


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Skifteregisteret for ytre Sogn syner:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~#9230: Thomas Larsen Flete, Tjugum, p. 455b - 18 - 1828-1833~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Thomas Flete var barnlaus, og eg vonar at skiftet kan fortelja oss om lagnaden til broren Peder Larsson eller borni hans?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dato 10. juni 1833. I skiftet nevnes avdødes stesønn Anders Erichsen Flæthe, og som arvinger står:1. Fullbrorsønn Ole Bottolfsen, vekter i Bergen.2. Fullbrorsønn Lars Bottolfsen Fedje.3. Fullbrordatter Agathe Bottolfsdtr Rinde, enke.4. Fullbror Peder Larsen, legdslem på Hafslo.5. Fullsøstersønn Mikkel aamundsen Bøethun.6. Fullsøsterdatter Lussi Aamundsdatter, g.m. Hans Olsen Hove.7. Fullsøsterdatter Ingeborg Aamundsdatter, verge Anders E. Flæthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Yngve for eit kjapt og svært interessant svar, som eg i det stille sinnet mitt hadde vona på...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.