Gå til innhold
Arkivverket

[#45706] Åsskard:Dorothea Hansdatter f. ca. 1625(?) i København, gift med Torstein Width.


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

I mitt forrige innlegg skulle jeg lage en lenke til en dansk side som angår Brochmann. Den lenken kom ikke med så jeg prøver igjen. Lenke. Siden virker å være ganske seriøs og kildetro, men er kanskje ikke så lett å finne fram i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Ja, Finn, jeg har søkt på Brochmann også, og der var det vel ikke så mye mer å finne. Bodil Hansdatter Brochmann var det litt forskjeller på når det gjaldt datoer. Hun var der født den 29. mai 1624 isteden for den 19., og død den 26. des. isteden for den 16. Søkte nå på Drude Thomasdatter Fincke og fikk opp at hun var født den 13. sept. 1593 i København, og døde den 17. april i 1671. Der er det også en nyanseforskjell i dødsdatoen, for på en plass stod det den 4. april.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Søkte på Google etter Drude Thomasdatter Fincke og fant da at Dorthe Hansdatter Borchmann f. 1634 ble gift i København den 20. august 1672 med Jacob Nielsen Foss f. 5. mars 1633, d. 8. mars 1676. Jacob var bror til Mathias, som ble gift med Dorthes søster Bodil. Da var vel den saken grei, eller....Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til Kjell 28.Ja, så sant det ikke skulle dukke opp nye og andre opplysninger som peker i retning Hans Rasmusson Borchmann, så får vi vel satse på Hans Hanssen og hans datter Dorothy Hansdatter f. ca 1625 i København. Kan han i så tilfelle være en Bernhoft, eller kanskje Brun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Det er også en kandidat til på IGI (FS): Dorethe Hansdatter som er døpt den 11. august 1633 i Holmens sogn i København, med far Hans Jenssen.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Finner en Dorothea Hansdatter Busch f. ca. 1627 i Stjørdal av foreldre Hans Gjertsen Busch og Maren Svendsdatter på IGI (FS), men der er det opplyst at hun skal være gift ca. 1650 på Moltu, Herøy på Sunnmøre.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.