Gå til innhold
Arkivverket

[#45714] Guro Arnesdatter? død 1840 på Leirfaldkålen i Stiklestad, Verdal


Gjest Janne Høgdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Høgdin

Har jag rätt om jag säger att den Guro (Arnesdatter?) som dog på Leirfaldkålen den 24/12 1840, 37 år gammal, var hustru (i hans första gifte) till Hans Amundsen från Kvikne, f. omkr. 1801? Hans blev senare gift 2 gånger till, sista gången 1860 med Andrea Carlsdatter f. 1841.God fortsættning på 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Etter FS ser det ut til at du har rettIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayHANS AMUNSEN MaleMarriages: Spouse: GORO ARNESDR Marriage: 06 JUL 1827 Kvikne, Hedmark, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: M424352 1815 - 1885 0124291 Film NONEOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei Janne, Godt Nytt År. Jeg helser deg fra sol og varme på Gran Canaria. Du har helt rett med Guro, som kanskje like gjerne var Arntsdtr. De hadde med en sønn som ble bakermester i Oslo, og om jeg ikke husker feil var det Arnt. Hans var jo av Hals-slekta, som du vel vet, og har mange etterkommere. Beste Helsing Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Høgdin

Tack Odd och Trond! Jag var osäker. Det är jag inte längre. Hans Amundsen gifte sig 3., nära 60 år gammal, med dotterdottern till den i Kolåsen i Kall år 1770 födde Johan Bengtsson (Bentsen) Kluken, en ana till min hustru, därför mitt intresse för dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.