Gå til innhold
Arkivverket

[#45727] Prestane i Ørskog, Christen J. Hegelund, Jens P. Alstrup og Truls Krogh m. frue


Gjest Ole Øystein Nybø
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Øystein Nybø

At den nye presten tok over både embetet og enkja var vel nokså vanleg, men her har eg problem med å finne den rette rekkefølgja.I Johan Fredrik Lampe si bok om biskopar og prestar i Bergen stift står det at presten Christen Jensen Hegelund 1604-1673 var prest i Ørskog i tida 1629-1673, og gift 2. gongar. Siste gongen med Lisbet Jakobsd. (Benzil). Ho var enkje etter Tøger Hoffmann. Begge ekteskapa til Hegelund var barnlause. Men han hadde fire steborn etter Tøger og Lisbet. Ei av dei var Maren.Då Christen Jensen Hegelund døydde skal kappelanen Jens Povelsen Alstrup ha gifta seg med enkja Lisbet Jakobsd. Men her skurrar det, for Jens Povelsen Alstrup døydde alt i 1667 skreiv Lampe.Så skriv han vidare at Truls Christensen Krogh 1637-1706, kom hit som kappelan i 1667, og vart sokneprest i Ørskog i tida 1673-1706. Han gifta seg med enkja etter Jens Povelsen Alstrup, som slik eg forstår det, framleis var den same Lisbet Jakobsd.Dette får eg ikkje til å stemme. Jens P. Alstrup kan vel ikkje ha gifta seg med enkja etter Christen Jensen Hegelund ettersom Hegelund levde lengre enn Alstrup.Eller er dødsåret til Hegelund feil?Har nokon svaret på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

For å finne meir ut om sokneprest Krogh, anbefalar eg deg til å låne boka 'Trulseslægten Krog' av Joh. K. Bergwitz. Boka er utgjeva i Kristiania 1897-1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Min kone er innblandet med noen forfedre her. Jeg trodde Truls var gift med Maren Tøgersdatter Scheen, men mine notater her har et spørsmålstegn så jeg har det ikke verifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Dårlig forarbeid, Ole Øystein! Alle disse spørsmåla er for lenge sidan avklart i ymse publikasjonar. Du kunne også ha prøvd eit google-søk på t.d 'Bantzbil + Hegelund', og du kunne då t.d ha fått opp denne sida: http://www.soga.no/bjodale/bantzbil.htmDen 'Lampe' du viser til lyser ikkje lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Øystein Nybø

Tusen Takk for tipsa.Til Thor, du finn om Maren Tøgersd. Hoffmann her: http://vestraat.netOg til Bjørn, tusen takk for oppklarande utgreiing i linken. No trur eg at eg har det.Heldig for oss menige at sjølv om ein 'Lampe' har slokna så er ein ny tent. Og det treng vi.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Takk for den! For tida er lysstyrken veik, for eg går bare på 'solceller'. Ellers har Randi Rostrup opplyst meg om at opplysningane mine om Bantzbilætta ikkje er utfyllande, for ho har funne (og gitt meg) svara på alle dei spørsmåla eg stilte i stykket mitt om denne ætta. Så snart det er råd vil eg derfor oppdatere dette stykket.Det er merkelig at vi ikkje, enno, kjenner opphavet til denne lærde og jordegodskjære ørskogpresten og sunnmørsprosten Christen Jenssen Hegelund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Som larviksborger i 30 år, vil jeg nevne at den Jacob Søfrensen Barchmann som Bjørn nevner på sida si (som det vises til over her), var gift med Lehne Hansdatter, datter til den velstående kjøpmannen på Torstrand (bydel i Larvik), Hans Nielsen.I Larviks Historie står bl.a.: 'Dette par var foruten at være velstående, ogsaa fint dannede folk, hvilket kan skjønnes av den vakre døpefont de i 1709 forærte kirken...'Døpefonten ER velig flott, og benyttes stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

Bjørn har i innlegg (4) en peker til sin interessante artikkel om Bantzbil-ætta. Et spørsmåø, Bjørn. Nederst på side 1 skriver du om Iver Jensen Bandsbil/Bandsbøl. Han bør vel være født rett etter 1600. Biskop i Ribe, Iver Iversen Hemmet (1564-1629) hadde en bror Jens Iversen Bandsbøl (ca 1560-før 1622). Vet du om denne Jens var far til den Iver Jensen 'Bondespiller' du skriver om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

I artikkelen 'Præsteslægten Hemmet i fem led' (Personalhistorisk Tidsskrift 1985:2 med tillegg og rettingar i 1987:1, 1997:1 og 1998:2) av Carl Langholz er det opplyst at Jens Iversen i Bandsbøl og kona, prestedatra Anne Iversdt Hemmet, hadde fem barn: Iver, Jacob, Thomas, Enevold (døydde ung) og Maren, først gift med Gregers Lauritzen Weile, ridefogd i Lundenæs len, sidan med Hans Hanssen Bagger, sokneprest ved St Nicolai kirke i Varde. (Alt dette etter Randi Rostrup.)Om Jens Iversen i Bandsbøl var bror til bispen veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Bjørn Dale: Er det kjent om Ørskogpresten Christen Jensen Hegelund (1604-1673) og halvsøsteren (som var mor til Birgitte Hansdatter Sternberg) hadde felles far eller felles mor, og når halvsøsteren levde ?Av de to siste innleggene virker det uklart (for meg) om det er moren (Anne Iversdatter Hemmet) eller faren (Jens Iversen) ev. har Ribe-bispen Iver Iversen Hemmet (1564-1629) som bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.