Gå til innhold
Arkivverket

[#45730] Anne M. Jensdatter, født i Trøgstad ca. 1836. Hvem var hun


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som kjenner til Anne M. Jensdatter som var tjenestepige hos Johan Larsen Hoff og kone på Hesthagen i Thosefjerdingen i Trøgstad i 1865.Er interessert i alle opplysninger noen måtte ha om denne personen. Fødselsdato, foreldre, søsken, eventuelle barn og hvor hun ble av. Takknemlig for alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er hun: LenkeEn kandiat?ANNE MARIA JENSEN Birth: 23 JUL 1837 Christening: 27 AUG 1837 Trogstad, Ostfold, NorwayFather: JENS HALVORSENMother: CHRISTINE NILSDRHvis det er snakk om det samme ekteparet, finner jeg at Jens Halvorsen og Christine Jensdatter hadde barn født og døpt i I VRI finner jeg en sønn, Theodor, født 10.4.1836, død 29.8. samme år. Datteren Olia ble 22.6.1844 født i Askim og Karen ble født 11.2.1844 samme sted. I IGI opplyses det at paret bodde på Aaserplads, Askim, da barna Olia og Karen ble født.I Askim i 1865 finner jeg en Jens Halvorsen, f. 1813 i Trøgstad. Han må vel i så fall være gift på nytt, for kona heter Anne M. Eriksdatter, f. 1831, Sverige.I IGI finner jeg så at Jens Halvorsen giftet seg 23.1.1836 i Trøgstad med Christine Nilsdatter. Han var født 1813, Trøgstad, mens Christine var født 1815: Jens Halvorsen Birth: 1813 Of, Trogstad, Ostfold, NorwaySpouse: Christine NielsdatterMarriage: 23 JAN 1836 Trogstad, Ostfold, Norway Det andre ekteskapet ble inngått 9.9.1854 i Askim. Her opplyses det at Jens Halvorsen ble født 24.6.1813 i Trøgstad. Vil tro det er den samme Jens som var gift både med Christine og Anne Marie Jens Halvorsen Birth: 24 JUN 1813 Trogstad, Ostfold, Norway Christening: 27 JUN 1813 Trogstad, Ostfold, NorwaySpouse: Anne Marie Eriksdotter Marriage: 09 SEP 1854 Askim, Ostfold, Norway Datteren Caroline ble født 13.6.1855, Aaserplads, Askim. Finner denne innførselen i skannet kirkebok for Askim 1847-1879, s. 26, barn nr. 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Verre og verre... Her Theodor:Theodor JensenBirth: 10 APR 1836 Blandhoel, Askim, Ostfold, NorwayChristening: 01 MAY 1836 Askim, Ostfold, NorwayDeath: 27 AUG 1836 Askim, Ostfold, NorwayFather: Jens HalvorsenMother: Christine Nilsdatter Jeg gremmes over meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at trykkfeilspøkelse har sneket seg inn: Datteren Olia ble født i 1840 og ikke i 1844.Kanskje Karen var tjenestejente på Nes i Akershus i 1865?? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei og takk for svar begge to.Hvis dere ser på mitt innlegg nr. 27231 i debatten, 'Anne Marie Jensdatter Kastet, Askim (1822 - 1877)' skjønner dere kanskje mitt dilemma.To Anne Marie(a) Jensdøtre, to Aaserpladser og parallellt i tid. Hvem er hvem, eller kanskje heller, hvem er mor til min oldefar Torvald Ludvig Kristiansen.Siden faren til Torvald var ''Ungkare Kristian Hansen fra Christiania, men da oppholde han sig på Hestehagen hos Johan Hoff' er det naturlig å anta at det kanskje er Anne Maria Jensdatter fra Trøgstad som er Torvalds mor og ikke Anne Maria Jensdatter fra Kastet som også bodde på Aaserplads og døde der i 1877, som jeg lenge har trodd.Tar imot ett hvert innspill med takk.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.