Gå til innhold
Arkivverket

[#45737] Petter Lorents Gabrielsen/Dorthea Johannesdatter Knapsodd


Gjest Hilde Sjø Grande
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Sjø Grande

Jeg forsøker å finne ut når de døde - vistnok på samme dag - mellom 1858 og 1865. Forsøker også å finne foreldrene deres osv. Petter Lorents Gabrielsen ble født ca 1830, Dorthea vet jeg ikke noe om. Knapsodd er vel et gardsnavn på Herøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Ser ut som om de var bosatt på Buholmen, ved Øksningan.De må vel være død etter 1875, finner denne familien i 1875 tellingen:[url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=1818&kenr=005&bnr=0048&lnr=00>Lenkeog her i 1865 tellingen:Lenke------ Her er dåpen til Petter Lorents i 1832: Lenke og Dorthea Elisabeth i 1835:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Sjø Grande

Takk for det. Jeg overtok disse og har ikke satt meg inn i alt. Den som hadde forsøkt før meg fant en Petter Gabrielsen som fostersønn i 1865 men det var tydeligvis ikke rett Petter :) Lenken til Dortheas dåp fungerte ikke - var dette under Alstahaug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Jeg legger bare inn teksten for Dortheas dåp her:Kirkebok for Alstahaug 1831 - 1865 (830a10) (hele sognet), Alstahaug side 166: f. 5. okt. 1835, døpt 1. nov. 1835.'Dorthea Elisabeth, ægte. For.: Joen Michelsen og Massi Didrichsd. Sanderøe.'Sanderøy ligger ved Husvær. I 1835 tilhørte det Alstahaug, nå er det i Herøy kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Sjø Grande

Tusen takk...... drev og rota litt rundt der, men fant ikke rett side sjøl...... kom ikke langt nok bak i boka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.