Gå til innhold
Arkivverket

[#45741] Når ble egentlig min farfar Saros Sigvald Hetland født?


Gjest Roy Øivind Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Øivind Hetland

Fant han som konfirmert i St. Johannes kirken, Stavanger, og der stod det at han var født 20.11.1900, døpt 15.12.1900. Men etter min fars mening var han født 20.11.1901. Nå ligger ikke døpte 1900/1901 i St. Johannes kirken ute på nettet enda, så jeg lurte på om det er noen som har muligheter til å finne dette ut for meg.På forhånd tusen takkMvh. Roy Øivind Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Saros Sigvald HETLAND 20 NOV 1901 - 3-APR-1974 RESIDENCE: Godalen, Stavanger, Rogaland OCCUPATION: Lokomotivfører.BIRTH: 20 NOV 1901, Godalen, Stavanger, Rogaland DEATH: 3-APR-1974, Stavanger, Rogaland BURIAL: 6-APR-1974, Lagård gravlund, Stavanger, Rogaland Father: Thomas Johan Adolph HETLAND Mother: Thora SIMONSENFamily 1 : Gerda Johanne PEDERSEN MARRIAGE: 25 MAY 1925, Stavanger, Rogaland +Anne-Gerd HETLAND +Thomas HETLAND +Svein Sigvald HETLAND Lenke Vet ikke om dette er din side,men her er han. Mvh Hann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Takk for innlegg, men lenken du la ut er fra mine egen hjemmeside :-) Trenger opplysninger fra kirkeboken St. Johannes kirken, 1900/1901. Har ikke funnet ham i tellingen 1900.Mvh. Roy Øivind Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Sjå på scanna kyrkjebøker, konfirmerte for St. Johannes i Stavanger: Ein Saros Sigvald Hetland vart konfirmert 5. des 1915 og står oppførd som fødd 20/11-00 og døypt 15/12-00. Er det din mann?Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Det stemmer, det er rett person, men skulle gjerne hatt ham når han ble døpt. Altså, fra kirkeboken døpte i St. Johannes kirken.Mvh. Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Her er familien i 1900 LenkeFT 1900 ble holdt 3.desember 1900. Overalt ble alle tellet, også de som var født, men ikke døpt før telledatoen. Det er flere udøpte barn født i november, men Saros Hetland er ikke blant dem. Han er heller ikke med i familien. Konklusjon: Han er født etter tellinga, og fødselsår oppgitt ved konfirmasjonen er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Da må jeg kanskje ta den 'laaaaange' veien ned til statsarkivet for å finne dette ut. Eller vente på at kirkeboken 1900/1901 blir lagt ut på nett. :-)Tusen takk til alle for hjelpen.Mvh. Roy Øivind Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.