Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hilde Sjø Grande

[#45753] Lars Christian Mikkelsen/Kristine Jensdatter

Recommended Posts

Gjest Hilde Sjø Grande

Jeg finner vielsen deres her Lenke - kan noen hjelpe meg å tyde navnet til faren hennes. Hans mor heter Anne Arentsdatter - fra Vefsn - født ca 1779. Kan noen hjelpe meg å finne familien hennes og hvem hun var gift med - fornavnet hans er Mikkel, men hva mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Ikke lett å hjelpe deg her, for lenken til kirkeboka er feil?Kan du si hvilken kirkebok og årstall for vielsen, så får du sikkkert hjelp til tyding.Den eneste Ane Arntsdatter i ca alder jeg fant i 1801 i Væfsen er denne damen: LenkeDe andre med samme navn i området blir for unge.Om du gir flere opplysninger kan det hende du får hjelp.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Sjø Grande

De giftet seg i 1854 - ministerialbok for Alstahaug 1831 - 1854, side 167 øverst på siden. Når det gjelder Ane, kan det vel være den damen - hun kan jo ha gifta seg en gang til -- det er mulig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Lars Christian Mikkelsen døpt i 1821 i Vefsen med mor Ane Arentsdatter? LenkeKan det være rett person?Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her legger jeg inn kirkeboksida fra vielsen i Alstadhaug: LenkeSer at farens navn er Michel Larsen ( samme som jeg har funnet som far ved dåpen i innlegg 4.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde Sjø Grande

Tusen hjertelig takk....... det ser ut til å være rette personer ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.